عصر خودرو

پورابراهیمی خبر داد:

دستور ویژه جهانگیری برای لغو بخشنامه چالش برانگیز سنگ آهن

عصر بازار: رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ مجلس از دستور ویژه معاون اول رییس جمهور برای لغو مصوبه چالش برانگیز کاهش سه درصدی قیمت گندله آهن خبر داد.

دستور ویژه جهانگیری برای لغو بخشنامه چالش برانگیز سنگ آهن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمدرضا پور ابراهیمی، اعلام کرد:  سهامداران صنعت سنگ آهن چندی پیش نامه ای خطاب به رییس جمهور نوشته بودند که کاهش سه درصدی قیمت گندله آهن در کنار دریافت بهره مالکانه سنگین به میزان 60 درصد از دارایی آن ها در بورس کاسته است.

    وی ادامه داد: به دنبال این نامه دلسوزان بازار سرمایه در پیگیری ها و مذاکراتی از مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستند تا در بخشنامه اخیر قیمت گذاری گندله آهن تجدید نظر شود، اما نهایتا این پیگیری ها در وزارت خانه متبوع به نتیجه نرسید.

    نماینده کرمان افزود: به دنبال به نتیجه نرسیدن درخواست و مطالبه به حق سهامداران سنگ آهن، موضوع از طریق معاون اول رییس جمهور پیگیری شد و این پیگیری ها دستور ویژه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور را در پی داشت.

    وی توضیح داد: اسحاق جهانگیری در نامه ای خطاب به محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت از وی خواسته است بخشنامه مزبور را لغو کند.

    وی ادامه داد: نامه جهانگیری به نعمت زاده، حاوی این نکته مهم است که اگر درصد قیمت سنگ آهن از شمش قبلا مورد توافق بوده است، در صد آن نباید تغییر کند. چرا که با کاهش قیمت شمش، قیمت سنگ آهن هم کاهش داشته است و نباید اقداماتی انجام داد که با اصول حاکم بر بنگاه داری مغایر باشد . ایشان همچنین مخالفت خود را در مورد فشار بیشتر به سنگ آهنی ها به بهانه حاشیه سود آن ها عنوان کرده است.

    رییس فراکسیون بازار سرمایه از توجه ویژه دولت به صنایع مهم و استراتژیک کشور قدرانی کرد و این که با جلوگیری سریع از تصمیم نادرست یک وزارت خانه، از تبعات منفی کاهش قیمت گندله بر بازار سرمایه و همچنین پروژه های زنجیره تولید فولاد در استان های کرمان و یزد جلوگیری شد.

    نماینده کرمان همچنین خواستار تسهیل سرمایه گذاری در بخش معدن کشور که دارای مزیت نسبی بالایی است شد و اولین قدم را جلب اعتماد سرمایه گذاران داخلی از طریق باز گرداندن پروانه های بهره برداری شرکت های خصوصی سازی شده چادرملو و گل گهر دانست که اخیرا مورد تاکید محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز قرار گرفته است.

    وی در پایان خواستار اجرای هر چه سریعتر دستور جهانگیری برای لغو بخشنامه کاهش قیمت گندله آهن شد.

    برچسب ها