عصر خودرو

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد

پیشنهاد تعیین سخنگو در خصوص واگذاری سرخابی‌ها

عصر بازار: یک کارشناس اقتصادی با اشاره به این که هرگونه تغییر در واگذاری استقلال و پرسپولیس نیازمند قانون است گفت: بهتر است سخنگویی در خصوص واگذاری سرخابی ها تعیین، تا حاشیه های این واگذاری کمتر شود.

پیشنهاد تعیین سخنگو در خصوص واگذاری سرخابی‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۰۰

    گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، احمدرضا محمدی با اشاره به پایان تنفس دو ماهه اعلام شده برای واگذاری سرخابی ها گفت: بنظر می رسد عزم جدی برای واگذاری این دو باشگاه در بدنه دولت وجود ندارد.
    این کارشناس اقتصادی در خصوص اظهارنظر خادم، معاون پارلمانی وزارت ورزش مبنی بر این که در صورتی که از سوی دولت تایید شود سرخابی‌ها بنگاه‌های فرهنگی هستند و از لیست واگذاری به بخش خصوصی خارج می‌شوند تصریح کرد: هرگونه تغییر روش، درصد و شیوه واگذاری یا عدم واگذاری استقلال و پرسپولیس نیازمند قانون است؛ بعلاوه این که سرخابی ها کماکان در فهرست شرکت‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی هستند و مجلس باید در خصوص واگذاری یا عدم فروش آنها تصمیم بگیرد.
    وی با تاکید دوباره بر این که فقط مجلس می تواند به‌ عنوان قانونگذار مانع این واگذاری یا تغییر شیوه فروش سرخابی ها شود افزود: بهتر است سازمان خصوصی سازی به عنوان متوالی واگذاریهای دولت، سخنگویی را در خصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس تعیین کند تا حاشیه های این واگذاری کمتر شود.
    این گزارش می افزاید: تازگی ها نیز حسن زمانی به عنوان رئیس کارگروهی واگذاری سرخابی‌ها گفته؛ اگر صحبت‌های آقای خادم عملی شود ما از آن استقبال خواهیم کرد، چون دستکم این دو باشگاه از این نابسامانی نجات پیدا خواهند کرد، البته به این شرط که وزارت ورزش پیگیری کند و این لایحه را از طریق دولت به مجلس ارائه دهد.
    به گفته وی؛ اگر دولت به دنبال منتفی کردن این واگذاری است باید هر چه زودتر مقدمات این ماجرا را عملی کند؛ بعلاوه این که اگر دولت این لایحه را به ‌صورت دو فوریتی به مجلس تقدیم کند در مدت یک یا دو هفته در صحن علنی یا کمیسیون‌های مربوط پیگیری و اعلام رای می‌شود اما اگر این لایحه به‌ صورت یک‌ فوریتی باشد، زمان بیشتری خواهد برد.

    برچسب ها