عصر خودرو

با تکیه بر ساخت داخل و تلاش پرسنل صنعت برق کشور ;

واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر به بهره برداری رسید

عصر بازار- با بهره برداری از واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر سیرجان در استان کرمان، سهم بخش خصوصی در احداث نیروگاه در کشور به ۱۱۱۲۷ مگاوات رسید.

واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر به بهره برداری رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، روابط عمومی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر سیرجان در قالب 2 واحدگازی هر کدام و یک واحد بخاری به ظرفیت کل  500 مگاوات در استان کرمان با سرمایه گذاری شرکت گهر انرژی سیرجان در حال احداث است و راندمان فعلی آن 5/49 درصد است.

    براساس پیش بینی های صورت گرفته، واحد  دوم بخش گاز این نیروگاه در ماه آینده به سراسری برق کشور سنکرون می گردد و واحد بخار آن به ظرفیت 160 مگاوات پیش از پیک برق 96 وارد مدار برق کشور خواهد شد.

    ظرفیت بخش گاز نیروگاه در فاز اول  432 مگاوات است و یک پست فشارقوی به ظرفیت 400کیلوولت برق تولیدی از نیروگاه را به شبکه منتقل می کند.

    جهت تامین سوخت این نیروگاه در ایام کمبود گاز، 2 مخزن هرکدام به ظرفیت 20000 متر مکعب جهت ذخیره گازوئیل تعبیه و طراحی شده اندکه تا 45 روز می توانند سوخت نیروگاه را تامین نمایند.

    نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر در راستای توسعه تولید برق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف منطقه،‌ و استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور در کیلومتر50 جاده سیرجان به شیراز در زمینی به مساحت 110 هکتار واقع شده است.

    شرکت مپنا از دو سال پیش عملیات اجرایی ساخت این نیروگاه را برعهده گرفته است،  اکثر تجهیزات آن  را از  تکنولوژی های ساخت داخل تهیه شده و شرکت قدس نیرو، مشاور این طرح نیروگاهی بوده است.

    شایان ذکر است با راه اندازی این واحد نیروگاهی، میزان برق تولید شده توسط شرکت مپنا  به حدود   37176 مگاوات و تعداد نیروگاه های احداث شده توسط آن به بیش از 200 واحد  می رسد.

    برچسب ها