عصر خودرو

اختلال تولید در بزرگترین منطقه فولادسازی چین، قیمت فولاد را افزایش داد

عصر بازار- در پی دستور دولت چین برای کاهش تولید صنعتی در مناطق کلیدی تولید که باعث نگرانی در مورد عرضه شده است، قیمت فولاد در معاملات آتی روز سه‌شنبه چین افزایش یافت.

اختلال تولید در بزرگترین منطقه فولادسازی چین، قیمت فولاد را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، واحدهای ذوب سنگ‌آهن در تانگشان، شهر فولادسازی بزرگ استان هبی در پی دستور دولت مجبور به کاهش تولید خود در ادامه ماه جاری شدند و این کاهش در هفته آخر جولای بیشتر نیز خواهد شد.

    در حالی که دولت در نظر دارد کیفیت هوا را در شهرهای نزدیک پکن بهبود بخشد، واحدهای کُک، تولیدکنندگان سیمان و معدنکاران سنگ‌آهن نیز همگی بخشی از تولید یا تمام تولید خود در مراحل مختلف را قطع خواهند کرد.

    یو یانگ، تحلیلگر شرکت شنین و وانگو در شانگهای اعلام کرد: «‌اختلال عرضه و تقاضای قدرتمند باعث افزایش قیمت در فصلی شده که عمدتا با کاهش قیمت مواجه بودیم. ما انتظار داریم بازار فولاد چین به طور کلی در سه‌ماهه سوم نیز قدرتمند باقی بماند.»

    هر تن میلگرد در بورس آتی شانگهای با رشدی 3.7 درصدی 2514 یوآن (357.9 دلار) معامله شد. قیمت هر تن کُک متالورژی نیز در بورس کالای دالیان با رشدی 6 درصدی به 1006.5 یوآن رسید و هر تن سنگ‌آهن نیز با رشدی 3.6 درصدی 443 یوآن معامله شد.

    وانگ یی‌لین،‌ تحلیلگر سینواستیل در پکن اعلام کرد: «کاهش تولید در تانگشان و موجودی پایین کارخانه‌های فولاد نشان می‌دهد که صعود بازار فولاد هنوز به پایان نرسیده است.»

    وی افزود: «انتظار بالا در خصوص تسهیل سیاست‌ پولی چین نیز بعث شده تا صندوق‌های تامینی به سمت کالاهای اساسی به خصوص بازار فولاد روی بیاورند.»

    تحلیلگران انتظار دارند دومین اقتصاد بزرگ دنیا در نیمه دوم سال جاری شتاب حرکت خود را بیش از پیش از دست داده و موجب شود تا دولت و بانک مرکزی به اقدامات حمایتی بیشتری روی بیاورند.

    برچسب ها