عصر خودرو

مادورو:

'سیتی بانک' حساب های دولت ونزوئلا را مسدود می کند

عصر بازار- «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا گفت که بانک آمریکایی «سیتی بانک» برای مسدود کردن حساب های ارزی دولت کاراکاس تا یک ماه آینده برنامه ریزی کرده است.

'سیتی بانک' حساب های دولت ونزوئلا را مسدود می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مادورو روز دوشنبه گفت: سیتی بانک بدون هشدار قبلی، حساب های خارجی متعلق به بانک مرکزی ونزوئلا را مسدود خواهد کرد.
    وی اقدام سیتی بانک را که یکی از بانک های اصلی واسطه در خصوص منابع مالی خارجی کشورش محسوب می شود، به عنوان بخشی از «محاصره» (اقتصادی) ونزوئلا، محکوم کرد و گفت دولت متبوعش از این بانک آمریکایی برای انجام معاملاتش در آمریکا و جهان استفاده می کرد.
    به نوشته رویترز، امکان دسترسی فوری به مسئولان شرکت سیتی بانک برای پاسخگویی درباره چنین اقدامی علیه بزرگترین بانک دولتی ونزوئلا وجود نداشت.
    به نوشته این خبرگزاری، شرکت های مختلف خارجی فعالیت در ونزوئلا را که یکی از اعضای اوپک است، به دلیل بحران اقتصادی متوقف کرده یا کاهش داده اند.
    منتقدان می گویند اقتصاد سوسیالیستی مادورو و سلف وی «هوگو چاوز» رئیس جمهوری فقید ونزوئلا برای این کشور دردسر ایجاد کرده است. دولت مادورو دشمنان سیاسی و تجار محلی را به «جنگ اقتصادی» با دولت متهم می کند.
    دولت ونزوئلا به دلیل تدابیر شدید کنترل ارزی که از سال 2003 اعمال شده است، به سیتی بانک برای انجام معاملات ارزی خود وابسته است.
    سیتی بانک بازوی ارائه خدمات بانکداری شرکت خدمات مالی سیتی گروپ است که در سال 1812 تاسیس شد و خدمات بانکداری خرد را در 160 کشور جهان عرضه می کند. سیتی گروپ، سومین شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکا محسوب می شود.
     

    برچسب ها