عصر خودرو

پیشرفت ۹۵درصدی سامانه پایش گازهای خروجی شرکت پالایش نفت بندرعباس

عصر بازار- رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: نصب سامانه آنلاین پایش گازهای خروجی دودکش های این شرکت ۵؛ ۹۵درصد پیشرفت دارد.

پیشرفت ۹۵درصدی سامانه پایش گازهای خروجی شرکت پالایش نفت بندرعباس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس ، خاور سنگری اظهار داشت: سامانه آنلاین پایش گازهای خروجی بر روی پنج دودکش پالایشگاه بندرعباس در حال نصب و راه اندازی است.
    وی افزود: این طرح با هدف پایش مستمر ، کنترل و کاهش آلاینده های زیست محیطی و حفظ آن در محدوده مجاز در حال آماده سازی است.
    سنگری با اشاره به اینکه پالایشگاه بندرعباس در نصب این سامانه جزء پالایشگاه های پیشرو کشور است، تصریح کرد: تجهیزات پایش آلاینده های زیست محیطی که در این پالایشگاه در حال نصب است در مقایسه با دستگاه های اندازه گیری آلودگی از دقت و حساسیت بالاتری برخوردار بوده و پارامترهایی مانند گازها، ذرات خروجی و دما را به طور آنلاین پایش می کند.
    رئیس ایمنی بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس خاطرنشان کرد: هم اکنون با مراقبت و اجرای طرح های زیست محیطی میزان انتشار آلاینده ها در پالایشگاه نفت بندرعباس کمتر از حد استاندارد است.
    دریافت گواهی عدم آلایندگی از سازمان محیط زیست ، کسب گواهی نامه تعهد سبز (سطح 1) در نهمین دوره جایزه مدیریت سبز ایران ، گواهینامه استاندارد زیست محیطی (ISO 14001) و دریافت جایزه جهانی سبز از انجمن مدیریت فرانسه در سومین دوره جایزه جهانی سبز در سال 2014 و همچنین اخذ گواهینامهHSE ROLE MODELING از انجمن مدیریت سبز اروپا در سال 2015 از افتخارات شرکت پالایش نفت بندرعباس در حفاظت و صیانت از محیط زیست است.
    شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه 350 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی، 18 درصد فرآورده های نفتی کشور از جمله بنزین، گاز مایع، نفت گاز، نفت سفید و محصولاتی مانند سوخت جت، نفتای سنگین صادراتی، نفت کوره و گوگرد را تولید می کند.
    پالایشگاه نفت بندرعباس در 23 کیلومتری غرب این شهر واقع شده و به عنوان سومین پالایشگاه نفت کشور به لحاظ ظرفیت پالایشی است.

    برچسب ها