عصر خودرو

مذاکرات برقی ایران و انگلیس در لندن آغاز شد

عصر بازار- با سفر سه روزه وزیر نیرو به لندن، دور جدید مذاکرات برق و انرژی ایران و انگلیس آغاز شد.

مذاکرات برقی ایران و انگلیس در لندن آغاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، دور جدید مذاکرات برق و انرژی ایران و انگلیس با هدف تشریح فرصت‌های سرمایه گذاری در صنایع آب، برق و انرژی با سفر سه روزه حمید چیت چیان وزیر نیرو به لندن آغاز شد.

    بر این اساس وزیر نیرو در این سفر سه روزه به لندن با تعدادی از مسئولان برق و انرژی انگلیس، مدیران عامل شرکت‌های سرمایه گذار و صاحبان مشاغل به منظور معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در صنایع برق و انرژی، راه‌های گسترش و توسعه همکاری‌ها دیدار و گفتگو خواهد کرد.

    چیت چیان وزیر نیرو قرار است در لندن با «امبر رود» وزیر انرژی و آب و هوای انگلیس، «لرد لامونت» نماینده تجاری نخست وزیر انگلیس در ایران، مدیر بازرگانی و سرمایه‌گذاری انگلیس، مدیران زیمنس و برخی از سرمایه گذاران فعال در صنایع برق و انرژی‌های نو و تجدید پذیر دیدار و گفتگو کند.

    علاوه بر این، قرار است میزگردی با حضور برخی از سرمایه‌گذاران و مدیران بانک‌های انگلیسی و مسئولان وزارت نیرو در لندن برگزار شود.

    در شرایط فعلی ظرفیت تولید برق ایران به بیش از 74 هزار مگاوات رسیده و براساس اهداف برنامه ششم توسعه باید ظرفیت تولید برق ایران از مرز 100 هزار مگاوات عبور کند.

    هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی پیشتر از وجود 20 میلیارد دلار پتانسیل سرمایه‌گذاری در صنایع برق و انرژی ایران در دوران پساتحریم خبر داده بود.

    برچسب ها