عصر خودرو

هواپیمایی نفت ۱۰ ایرباس جدید می‌خرد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران از تامین و خرید ۱۰ فروند هواپیمای ایرباس خبرداد و بر لزوم توسعه شتابان ناوگان هواپیمایی نفت ایران تاکید کرد.

هواپیمایی نفت ۱۰ ایرباس جدید می‌خرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، نوراله رضایی نیارکی با بیان این که شرکت هواپیمایی نفت ایران با توجه به قدمت و وجود توانمندیهای ذاتی مستعد توسعه ناوگان و افزایش هواپیماهای پیشرفته است، گفت: امسال درصدد هستیم با جذب سرمایه، هواپیماهای جدید را تامین و خریداری کنیم و با ایجاد زیرساختهای مناسب و افزایش پرواز های داخلی و خارجی سطح پاسخگویی و خدمات را افزایش دهیم.

    وی گفت: اولویت پروازهای هواپیمایی نفت ایران به مناطق و جزایر نفتخیز جنوب با سهم 80 درصدی از پروازهای روزانه است و بقیه در مسیرها و کریدورهای پروازی پرتردد کشور است.

    عضو هیئت مدیره شرکت هواپیمایی نفت ایران خروج از فرسودگی، کاهش هزینه ها و افزایش عمر ناوگان را از راهبردهای مهم برای توسعه ناوگان و پروازهایی ایمن دانست و گفت: با ورورد هواپیماهای ایرباس در مجموع یک هزار و 500 ظرفیت صندلی به ناوگان هواپیمایی نفت افزوده خواهد شد.

    رضایی نیارکی با اشاره به این که روزانه بیش از 30 ساعت پرواز به مناطق و جزایر نفتخیز کشور از این شرکت انجام می شود، گفت: مناطق و جزایر سیری، لاوان، خارک، گچساران و استان خوزستان از عمده مسیرهای پروازی است.

    مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران با بیان ای نکه در سالهای اخیر تلاشهای زیادی در زمینه توسعه صنعت حمل و نقل هوایی نفت انجام شده است، گفت:‌ شرکت ها و کشورهای مختلفی خواهان تعامل و همکاری برای افزایش مسیر پروازی با هواپیمایی نفت ایران هستند.

    وی با بیان این مطلب که هم اکنون همه تعمیرات هواپیماهای شرکت در داخل کشور و از سوی متخصصان داخلی انجام می شود، یادآور شد: با اشاره به ساختار صنعت هوانوردی در ایران فعالیت مراکز آموزشی در سال‌های اخیر به پیشرفت‌هایی دست یافته است که به سبب این شاهد تغییراتی در صنعت هوانوردی ایران هستیم.

    رضایی نیارکی با بیان این که تبادل اطلاعات و آموزش در این صنعت جایگاه و اهمیت زیادی دارد، گفت: باید به دنبال روزآمد کردن اطلاعات خود باشیم و برای توسعه صنعت هوانوردی نیازمند همکاری با کشورهای پیشرفته هستیم تا نیروهای متخصصی را در این بخش تربیت کنیم.

    وی با اشاره به این که در سه ماه نخست امسال ١٨٨ هزار نفرمسافر در مسیرهای خارجی و داخلی توسط هواپیمایی نفت جابجا شدند گفت: افزون بر این امسال سه پرواز جدید خارجی به مقصد نجف، امارات و ارمنستان از مقصد اهواز راه اندازی شده است.

    برچسب ها