عصر خودرو

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد:

هنوز در جذب سرمایه مشکل سوئیفت و ال‌سی داریم

عصر بازار- عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه شهرداری نسبت به مجوزهای جدید و قدیم در عرصه فولاد سختگیر شده است، گفت: پس از تحریم‌ها تا مقطع کنونی سرمایه خارجی زیادی وارد زیرساخت‌های صنعت فولاد نشده، چرا که ما همچنان در جذب سرمایه مشکل سوئیفت و ال‌سی داریم.

هنوز در جذب سرمایه مشکل سوئیفت و ال‌سی داریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، رضا شهرستانی درباره تاثیر برجام و رفع تحریم‌ها بر صنعت فولاد اظهار کرد: در چند ماه اخیر بازار فولاد به لحاظ بین‌المللی از قیمت نفت تاثیر پذیرفت و روند صعودی را تجربه کرد. از سویی هم دولت افزایش تعرفه واردات فولاد را در بازار اعمال کرد. این دو عامل مخصوصا در اوایل امسال باعث شدند تا عطشی در بازار فولاد ایجاد شود اما این روند به صورت مقطعی بود و رشد پایداری تلقی نمی‌شد.

    او افزود: پس از تحریم‌ها تا مقطع کنونی سرمایه خارجی زیادی وارد زیرساخت‌های صنعت فولاد نشده، چرا که ما همچنان در جذب سرمایه مشکل سوئیفت و ال‌سی داریم.

    عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به سختگیری‌های شهرداری نسبت به مجوزهای جدید و قدیم در عرصه فولاد بیان کرد: برجام و توافق هسته‌ای در بین سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان توقعاتی ایجاد کرده که تا همین الان این انتظارات برآورده نشده است. در حال حاضر نیز پای شهرداری هم به میان آمده و سختگیری شهرداری نسبت به احداث کارخانه در مجوزهای جدید مانع فعالیت‌های اقتصادی جدید می‌شود.

    او تصریح کرد: در حالی که الان عطشی برای خرید فولاد در بازار احساس نمی‌شود و دوره‌ای است که باید راه سرمایه‌گذاری را هموار کرد تا با افزایش قیمت نفت که فولاد هم به تبعیت از آن بالا می‌رود، بهترین بهره‌برداری را از سرمایه‌گذاری داشت. با این حال همچنان شهرداری نسبت به تاسیس واحدهای فولادی جدید سختگیری می‌کند و باید دید چگونه این مشکل برای سرمایه‌گذاری رفع می‌شود.

    شهرستانی تاکید کرد: اگر کارنامه تولید فولاد امسال را نگاه کنید متوجه می‌شوید واحدهایی که ظرفیت تولید فولاد داشته‌اند نسبت به چهار ماه‌ اول سال گذشته رشد قابل توجهی نداشته‌اند و وضعیت شرکت‌های تولیدکننده با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

    برچسب ها