عصر خودرو

اعلام آمادگی ایران برای صادرات گاز به بلغارستان و یونان

عصر بازار- وزیر انرژی بلغارستان پس از دیدار با همتای ایرانی اش گفت که تهران به صورت جدی علاقمند به صادرات گاز به بلغارستان و یونان است.

اعلام آمادگی ایران برای صادرات گاز به بلغارستان و یونان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، تمنوزکا پتکوا وزیر انرژی بلغارستان اعلام کرد، ایران به صورت جدی علاقمند به ارسال گاز به خط لوله داخلی بین یونان و بلغارستان است.

    پتکوا پس از دیدار با همتای ایرانی خود در تهران خاطر نشان کرد که ایران آماده تحویل مقادیری گاز به هر دو کشور از طریق این خط لوله به محض آماده شدن آن است.

    خانم پتکوا در دیدار با بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران را در جریان مذاکرات بلغارستان و یونان درباره سرمایه گذاری مشترک احتمالی ای که می تواند برای ساخت این پایانه مورد استفاده قرار گیرد، قرار داد.

    این نشست که بخشی از سفر هیئت بلندپایه بلغارستان به ایران بود در حالی برگزار شد که تهران قصد دارد پروژه نابوکو را از طریق مشارکتش در یک مرکز توزیع گاز در بلغارستان احیا نماید.

    بویکو بوریسوف، نخست وزیر بلغارستان نیز در این سفر اعلام کرد که ایران و بلغارستان ایجاد یک کوریدور ترانزیتی را که علاوه بر انتقال کالا، گاز هم بتواند از طریق آن ترانزیت شود، بررسی خواهند کرد.

    برچسب ها