عصر خودرو

منابع ژاپنی خبر دادند

مذاکره ایران برای خرید هواپیما از میتسوبیشی ژاپن

عصر بازار- مقامات شرکت هواپیماسازی میتسوبیشی ژاپن در حال مذاکره با ایرلاین های ایرانی جهت فروش ۸۰ فروند هواپیمای ۷۰ نفره منطقه ای به این کشور هستند.

مذاکره ایران برای خرید هواپیما از میتسوبیشی ژاپن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شرکت هواپیماسازی میتسوبیشی ژاپن در حال مذاکره با ایران برای فروش هواپیماهای مسافربری منطقه ای تحت توسعه خود به این کشور است.

    واحد صنایع سنگین میتسوبیشی بررسی بازار ایران را از سپتامبر سال گذشته، یعنی 4 ماه قبل از لغو تحریم های آمریکا آغاز کرده است. این شرکت ژاپنی با شرکت های ایران ایر و آسمان ایرلاین و همچنین مقامات هوایپمایی کشوری ایران در ارتباط است. شرکت میتسوبیشی و شرکت های هوانوردی ایرانی در جریان نمایشگاه هوایی فارنبورگ، که از روز دوشنبه در حومه لندن آغاز شده، درباره سفارشات خرید هواپیما مذاکراتی را انجام داده اند.

    ایران ایر در حال بررسی خرید 80 فروند هواپیمای 70 نفره منطقه ای از شرکت میتسو بیشی است تا از آنها در مسیرهای داخلی استفاده نماید. مدیران هر دو طرف همچنین ماه گذشته در جریان کنفرانس اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی در دوبلین با یکدیگر رایزنی کردند.

    شرکت میتسوبیسی در این مذاکرات از همکاری دولت ژاپن نیز بهره می گیرد و قصد دارد در صورت نهایی شدن قرارداد فروش به ایران از تامین مالی تحت حمایت دولت ژاپن استفاده نماید. از آنجایی که میتسوبیشی در حال توسعه اولین مدل هواپیماهای 90 نفره خود است، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این شرکت هواپیماهای 70 نفره خود را در زودترین زمان ممکن در سال 2019 تحویل خواهد داد.

    شرکت های رقیب نظیر امبرائر برزیل و بمباردیر کانادا نیز در حال بازاریابی برای هواپیماهای خود در ایران هستند. شرکت ایرباس اوایل امسال قراردادی را برای فروش 118 فروند هواپیما به ایران منعقد کرد. شرکت بوئینگ نیز اواخر ماه گذشته اعلام کرد که قراردادی را با ایران به امضا رسانده است.

    برچسب ها