عصر خودرو

دوشنبه ۲۱ تیر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز دوشنبه ۹۵.۰۴.۲۱ در بازار برق بورس انرژی ۶۹۵ مگاوات برق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۷ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۷۳ درصدی همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز شیب نزولی خود را حفظ کرد و کاهش 1 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ روند نزولی قیمت همچنان پایدار بوده و در مسیر نزول به قیمت 320,000 ریال رسیده است.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، معاملات در نمادهای کم‌باری و بار پایه به انجام رسید و تغییر محسوسی در قیمت به ثبت نرسید. به نظر می‌رسد دلیل اصلی سیر نزولی حجم و ارزش معاملات در روزهای اخیر کمبود نقدینگی در بازار و نزدیک شدن به انتهای دوره باشد که انتظار می‌رود با ورود نقدینگی جدید به بازار باز هم شاهد رونق در معاملات باشیم.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13950429 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950429 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در حال حاضر در محدوده 325,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره در محدوده 520,000 ریال به ثبات رسیده است.
    در این نماد تا به امروز 311  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 14.04.1395 با 145  مگاوات می‌باشد.

    برچسب ها