عصر خودرو

قیمت جدیدی برای سیمان تعیین نشد

عصر بازار- با وجود اعلام دبیر انجمن سیمان مبنی بر تعیین قیمت جدید سیمان تا نیمه تیرماه و موافقت ضمنی معاون اول رئیس جمهور با افزایش قیمت، هیچ نرخ جدیدی برای این محصول تعیین نشد.

قیمت جدیدی برای سیمان تعیین نشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، عبدالرضا شیخان دبیر انجمن سیمان پیشتر گفته بود که هزینه تمام شده تولید سیمان در کشور افزایش یافته و به همین دلیل تولیدکنندگان به دنبال افزایش قیمت این محصول هستند.

    به گفته شیخان، قیمت سیمان نیازمند افزایش بیش از 15 درصدی است و پیشنهاد انجمن سیمان در این مورد به وزارت صنعت ارائه شده و علاوه بر این، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز موافقت ضمنی خود را با موضوع افزایش قیمت سیمان اعلام کرده است.

    دبیر انجمن سیمان گفته بود قیمت سیمان از نیمه تیرماه 15 تا 17 درصد افزایش خواهد یافت. این در حالی است که بازار سیمان هم اکنون با رکود و کاهش تقاضا روبرو است و به نظر نمی رسد افزایش قیمت سیمان در چنین شرایطی کمکی به تولیدکنندگان کند.

    شیخان یک هفته قبل گفته بود: کار کارشناسی در مورد قیمت‌گذاری سیمان در حال انجام است تا با توجه به شرایط موجود طی روزهای آینده جلسه اضطراری تولیدکنندگان سیمان برگزار و قیمت جدید سیمان تعیین شود.

    به این ترتیب با گذشت 21 روز از ماه تیر و در حالی که نیمه این ماه را پشت سر گذاشته‌ایم، مصوبه جدیدی در مورد قیمت‌گذاری سیمان صادر نشده و بخشنامه‌ای به کارخانه‌ها ابلاغ نشده است. شاید تولیدکنندگان به این نتیجه رسیده‌اند که در شرایط رکودی، افزایش قیمت سیمان نمی‌تواند کمکی به رونق فروش کارخانه‌ها کند.

    برچسب ها