عصر خودرو

نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (۲۷)

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد: انتشار اوراق سلف موازی در بورس کالا روشی بسیار کارآمد برای تامین مالی تولیدکنندگان

عصر بازار- انتشار اوراق سلف موازی برای شرکت ها در بورس کالا می تواند روشی بسیار کارآمد و مفید جهت تامین مالی آنها باشد که در آینده ای نزدیک فراگیر خواهد شد.

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد: انتشار اوراق سلف موازی در بورس کالا روشی بسیار کارآمد برای تامین مالی تولیدکنندگان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دکتر علی سعیدی نایب رئیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار  طی بازدید از غرفه بورس کالا در نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه اظهار داشت: ابزارهای تامین مالی کمک بزرگی به سرمایه در گردش شرکت ها می کند و هدف اصلی راه اندازی و توسعه این ابزاردر بورس کالای ایران، تامین مالی شرکت های تولیدی است.

    وی با بیان اینکه در میان ابزارهای مالی، قرارداد اوراق سلف ، همخوانی بیشتری با بازار داردگفت: استفاده از اوراق سلف استاندارد موجب کاهش ریسک معامله گران شده و همین موضوع جدابیت معاملات را افزایش داده است.
    وی  در ادامه افزود: در حال حاضر مقرارت مربوط به فرآیند این معاملات تکمیل تر شده و ما امیدوار هستیم این ابزار  بتواند به عنوان یک ابزار فراگیر در بازار سرمایه و کالا در کشور مورد استفاده قرار بگیرد.
    وی با اشاره به اینکه توسعه ابزارهای جدید مالی در بورس کالای ایران مزایای زیادی برای تولیدکنندگان دارد، خاطر نشان کرد: با انتشار اوراق سلف از سوی شرکت های تولیدی در صنایع مختلف در بورس کالا، این شرکتها می توانند به راحتی تامین مالی کنند و خرید و سرمایه گذاری در بازارها با سهولت بیشتری انجام می شود.
    دکتر سعیدی یکی از مهمترین ویژگی های این ابزار مالی را کوتاه مدت کردن زمان معاملات دانست و افزود: از آنجا که این قرارداد ، دارای پشتوانه کالایی است ریسک هم به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.
    نایب رئیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: نکته قابل توجه در این معاملات این است که کالاهایی که دارای بازار نقدی در بورس کالا هستند در این جا قرارداد سلفشان نیز به عنوان تامین مالی استفاده شود که کمکی هم هست برای تمام شرکت هایی که محصول خود را به صورت نقد در بورس کالا عرضه می کنند .
    وی در پایان گفت: یکی دیگر از ابزارهای مالی جدید در بورس کالا، گواهی سپرده کالایی است که کمک می کند تا موجودی انبارها قبل از این که به فروش رود به نقدینگی تبدیل شود که این مزیت خوبی برای فروشندگان محسوب می شود.

    برچسب ها