عصر خودرو

استاد علم بازاریابی ایران:

انتظارات از تیم اقتصادی کشور بایستی منطبق با واقعیت ها باشد

عصر بازار: استاد علم بازاریابی ایران با تاکید بر آنکه انتظارات از تیم اقتصادی کشور بایستی با امکانات، منابع و واقعیت های موجود کشور منطبق باشد، گفت: نباید منتظر رفع معضلات اقتصادی کشور در کوتاه مدت باشیم.

انتظارات از تیم اقتصادی کشور بایستی منطبق با واقعیت ها باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، احمد روستا، با اشاره به قانع نشدن نمایندگان از توضیحات هفته گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: در شرایطی که سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری شده، بهتر است که برخی صحبت ها در خصوص کاستی ها در فضای محدودتری صورت گیرد.

    وی با تاکید بر آنکه آثار اینگونه نزاع های سیاسی به طور حتم در بخش های مختلف اقتصاد کشور خود را نشان خواهد داد و این به نفع کشور نیست، در عین حال افزود: وزرا نیز بایستی به دلیل وجود شرایط خاص در کشور، همدلی و همراهی لازم را با نمایندگان مجلس به منظور ارتقاء و بهبود نظام مدیریتی در کشور داشته باشند.

    استاد برجسته دانشگاه شهید بهشتی تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر و پس از دو سال تلاش از سوی دولتمردان، علائم مثبت و روبه بهبودی در اقتصاد کشور مشاهده می شود، افزود: این نشاندهنده آن است که گام های دولتمردان یازدهم مطلوب تر از گذشته برداشته شده است.

    وی با بیان آنکه دولت یازدهم تاکنون دو استراتژی برای رفع مشکلات کشور داشته است، جلوگیری از پس رفت را بعنوان نخستین سیاست بکار گرفته شده از سوی دولت نام برد و اظهار داشت: دولت در طول دو سال عملکرد خود سعی کرده که با برنامه ریزی شرایط را طوری پیش ببرد که اوضاع کشور حداقل ناگوارتر از گذشته نشود لذا عملکرد دولت در این بخش رضایتبخش بوده است.

    روستا در ادامه، استراتژی دوم دولت یازدهم را پیشرفت عنوان کرد و گفت: به طور قطع شرایط کنونی به لحاظ وجود بسترهای لازم و اساسی، برای پیشرفت و توسعه اقتصادی بصورت جهشی مهیا نیست و این به هیچ وجه به معنای آن نیست که اتفاق مثبت اقتصادی رخ نداده است.

    وی تاکید کرد: هنوز بستر و شرایط ثبات و آرامش در اقتصاد کشور به منظور حرکت سرمایه ها به سمت بخش های مولد اقتصادی که نیازمند قوانین و مقررات به منظور حمایت از فضای کسب و کار به معنای واقعی خود است، وجود ندارد.

    استاد برجسته دانشگاه شهید بهشتی تهران با تاکید براینکه، به دلیل نبود منابع و امکانات لازم ناشی از وجود انواع و اقسام مشکلات از جمله تحریم ها، بسیاری از انتظارات از دولت به ناکامی منجر شده است، افزود: البته هنگامی که به اقتصاد کشور نظاره می کنیم برخی از شاخص های کلان اقتصادی از جمله نرخ تورم و رشد اقتصادی بهبود یافته است.

    وی با بیان آنکه نقش عوامل بین المللی را نباید در عدم دستیابی به پیشرفت اقتصادی کشور نادیده گرفت، گفت: شرایط فعلی کشور مورد دلخواه یک اقتصاد پویا و سازنده نیست که البته با اتفاقات مثبت سیاسی اخیر اوضاع روبه بهبود است.

    روستا با تاکید براینکه در آینده شاهد چهار دوره متفاوت در اقتصاد کشور خواهیم بود، آمادگی برای بهبود اقتصادی، بهبود، آمادگی برای رونق و همچنین دستیابی به رونق را از جمله این دوره ها عنوان کرد.

    استاد علم بازاریابی ایران افزود: هر یک از این دوره های چهارگانه نیازمند ابزارها و رفتارها خاص خود است که ممکن است چندین سال به طول انجامد و به دولتمردان بایستی بیش از اینها زمان داد و مدارا کرد.

    برچسب ها