عصر خودرو

طلای جهانی ثابت ماند

عصر بازار- طلای جهانی تحت تاثیر ابهامات اقتصادی که در پی تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا بوجود آمده و تقاضا برای این فلز به عنوان دارای امن را تقویت کرده، در ابتدای معاملات آسیایی ثابت ماند.

طلای جهانی ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در اوایل معاملات روز جاری بازار سنگاپور به رکورد 1374.71 دلار صعود کرد اما در ادامه معاملات 0.1 درصد کاهش یافت و به 1365.10 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه پس از انتشار آمار اشتغال بهتر از حد مطلوب در آمریکا تا رکورد پایین 1335.68 دلار اُفت کرده بود.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت 5.90 دلار یا 0.4 درصد افزایش یافت و در 1364.30 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز جمعه 3.70 دلار یا 0.3 درصد کاهش پیدا کرد و در 1358.40 دلار بسته شد با اینهمه این فلز زرد برای کل هفته حدود 1.5 درصد افزایش نشان داد که ششمین افزایش هفتگی متوالی بود.

    دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ درباره اوضاع جاری بازار طلا گفت: بازار با این دید که بانک مرکزی آمریکا به دلیل رویداد اخیر انگلیس در آینده نزدیک نرخهای بهره را افزایش نخواهد داد، آسوده خاطر است و نوسان نشان می دهد که تقاضای سرمایه گذاران همچنان بالا مانده است.

    بازارهای سهام آسیایی در پی آمار اشتغال قوی آمریکا که نگرانیها نسبت به سلامت بزرگترین اقتصاد جهان را تا حدودی آرام کرد و برای مدت کوتاهی نگرانیها نسبت به پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تحت الشعاع قرار داد، صعود کرد.

    کارفرمایان آمریکایی در شش ماه گذشته به طور مستمر اشتغالزایی کرده اند و ماه ژوئن بزرگترین اشتغالزایی را در هشت ماه گذشته داشتند. با اینهمه این آمار به تنهایی برای ترغیب بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخهای بهره کافی نیست. نرخهای بهره پایین به نفع طلاست زیرا جذابیت سرمایه گذاری در این فلز را که بازدهی ندارد، افزایش می دهد.

    ذخایر طلای صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس جهان که تحت پشتیبانی طلا قرار دارند امسال 37 درصد رشد کرده است که منعکس کننده خوش بینی سرمایه گذاران به این فلز ارزشمند پس از سه سال کاهش متوالی قیمت است.

    قیمت طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون تحت تاثیر کندی رشد اقتصادی، نرخهای بهره منفی در اروپا و ژاپن و احتمال عدم افزایش نرخهای بهره آمریکا 28 درصد رشد کرده است. بانک آمریکا مریل لینچ اکنون پیش بینی می کند که ابهامات اقتصادی قیمت هر اونس طلا را به 1500 دلار خواهد رساند. بانک یو بی اس هم با اشاره به بازده اندک اوراق قرضه دولتی و استمرار ریسکهای کلان، قیمت مورد پیش بینی برای هر اونس طلا در کوتاه مدت را از 1250 به 1400 دلار افزایش داده است. متوسط قیمت مورد پیش بینی طلا برای کل سال هم از 1225 به 1280 دلار افزایش داده است.

    در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 1.4 درصد افزایش یافت و به 20.55 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.2 درصد افزایش یافت و 1098.24 دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.3 درصد  افزایش قیمت، در 616.97 دلار ایستاد.

    برچسب ها