عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز دوشنبه با روند نزولی آغاز به کار کرد.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز دوشنبه به دلیل افزایش تعداد دکل‌های فعال حفاری نفت «شیل» آمریکا و آمار ضعیف اقتصادی در منطقه آسیا با کاهش روبرو شد، این در حالی است که روند نزولی معاملات امروز موجب شد تا بهای طلای سیاه کمترین رقم در تقریبا 2 ماه اخیر را تجربه کند.

    در همین حال، قیمت نفت دریای برنت با 34 سنت کاهش به 46 دلار و 42 سنت در هر بشکه رسید، ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با 37 سنت کاهش در برابر 45 دلار و 4 سنت به ازای هر بشکه معامله شد، همچنین ایران قیمت فروش رسمی نفت خود را برای تحویل در ماه آگوست برای کشورهای آسیایی نسبت به ماه قبل از آن 40 سنت کاهش داده است.

    به گفته تحلیلگران اقتصادی، کاهش بهای نفت در منطقه آسیا نشان از روند نزولی تقاضا از سوی پالایشگاه های این منطقه و آمار ضعیف اقتصادی قاره آسیا دارد. البته واردات نفت به کشورهای آسیای طی ماه های اخیر کاهش یافته است.

    موسسه تحقیقاتی «گلمن ساچ» هم پیش بینی کرد، میانگین قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای دو سال آینده بین 45 تا 50 دلار در هر بشکه خواهد بود.

    برچسب ها