عصر خودرو

افزایش ۲۸ درصدی صادارات کالای غیرنفتی در بندرلنگه

عصر بازار- مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰۶ هزار و ۴۳۲ تن کالای غیرنفتی از این بندر به خارج از کشور صادر شده که این میزان نسبت به همسنجی با پارسال ۲۸ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۲۸ درصدی صادارات کالای غیرنفتی در بندرلنگه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی بندرلنگه ، محمود صابری در تشریح عملکرد سه ماهه این اداره افزود: کالاهای صادراتی شامل میوه و تره بار ، خشکبار ، مواد معدنی و مصالح ساختمانی است که به بازار تجارت آزاد کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
    وی همچنین به رونق 26 درصدی کاپوتاژ کالاهای غیرنفتی در این مدت اشاره و میزان آن را 293هزار و 245 تن کالا اعلام کرد.
    مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهارکرد: در سه ماهه نخست امسال همچنین میزان 2 میلیون و 737 هزار تن کالا در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شده که نسبت به همسنجی با سال قبل 24 درصد رشد داشته است.
    صابری ، افزایش 69 درصدی عملیات کانتینری ، رشد 16 درصدی جابجایی مسافر و پیشرفت پنج درصدی ورود کشتی های نفتکش را از دیگر فعالیت های اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در سه ماهه امسال عنوان کرد.
    بندرلنگه دومین بندر مهم هرمزگان و مرکز بنادر غرب استان در 185 کیلومتری بندرشهید رجایی واقع است که علاوه بر ترانزیت کالا ، فعالیت های صادراتی ، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می کند.
    موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه از یک سو، آن را به بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج فارس تبدیل کرده و از سوی دیگر ، داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ نشین های امارات عربی متحده از جمله دبی – شارجه ، این بندر را از بعد کاهش هزینه حمل و کاهش استهلاک شناورها از دیگر بنادر مشابه متمایز کرده است.
    شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکزاستان هرمزگان قرار دارد.

    برچسب ها