عصر خودرو

یکشنبه ۲۵ مرداد ۹۴

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز یکشنبه ۹۴.۰۵.۲۵ در بازار برق بورس انرژی ۲,۶۱۳ مگاوات برق به ارزش ۲۶ میلیارد و ۵۱۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در مسیر نزول شیب بیشتری به خود گرفت و در معاملات امروز کاهش 3 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است روند نزولی قیمت در معاملات امروز شیب بیشتری به خود گرفته و به زیر 430,000 ریال نفوذ کرده است.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، کاهش قابل توجهی در قیمت‌ها مشاهده شد به طوری که در برخی سررسیدها افت بیش از 20,000 ریالی به ثبت رسید. با توجه رسیدن به انتهای دوره شرکت‌های توزیع نیروی برق در حال اتمام اعتبار خود هستند البته هنوز بخش سوم اعتبارات هنوز به حساب شرکت های توزیع واریز نشده که می‌توان انتظار داشت انتهای این دوره معاملاتی برخلاف دوره‌های گذشته بازاری پررونق را در پیش رو داشته باشیم.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940605 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940605 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته که این روند در انتهای دوره با افزایش شیب همراه بوده و در حال حاضر قیمت در محدوده 417,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در ابتدای دوره روندی با ثبات در محدوده 546,000 ریال بوده که در انتهای دوره شیبی نزولی به خود گرفته و تا قیمت 530,000 ریال کاهش داشته است؛ این درحالی است که بیشترین قیمت این نماد در سال جاری 455,000 ریال بوده که پایین‌تر از کف قیمت سال گذشته است.
    در این نماد تا به امروز 385 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 24/05/1394 با 120 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930605 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    برچسب ها