عصر خودرو

نیروگاه CHP انگوت وارد مدار می‌شود

عصر بازار- مشاور اجرایی وزارت نیرو در توانیر گفت: مولد ژنراتورهای نیروگاه CHP انگوت گرمی بعد از ۸۰ روز توقف در گمرک ترخیص شد این نیروگاه همزمان با ۶ مرداد روز گرمی وارد مدار می‌شود.

نیروگاه CHP انگوت وارد مدار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، فغانی گفت: این نیروگاه با توان تولید 7 مگاوات، با سرمایه گذاری 120 میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به مساحت 1000متر مربع در بخش انگوت وارد مدار می شود. احداث این نیروگاه تلفات را به حداقل رسانده و زمینه بهینه مدیریت منابع برق را فراهم می‌کند.

    وی با بیان اینکه این نیروگاه قرار بود تا سوم خرداد با انعقاد قرارداد پنج ساله با کمک بخش خصوصی وارد مدار شود، افزود: به دلیل مشکلاتی که در گمرک و در ترخیص تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز به وجود آمده بود به تاخیر افتاد.

    او با اشاره به اینکه ظرفیت تولید برق نیروگاه حرارتی CHP گرمی 6 تا 7 مگاوات خواهد بود، گفت: این نیروگاه همزمان برق و گرما با استفاده از احتراق سوخت است و بخار تولیدی در این نیروگاه در مراکز گلخانه ای و تامین گرما کاربرد دارد.

    فغانی خاطرنشان کرد: قرار است از بخش بخار این نیروگاه دانشگاه آزاد انگوت در زمینی به مساحت 2 هکتار برای گلخانه استفاده کند. بطوریکه این نیروگاه توانایی پشتیبانی 3هکتار دیگر را بصورت گلخانه ای دارد.

    مجری طرح نیروگاه chp گرمی افزود: این نیروگاه بعد ازینکه وارد مدار شد علاوه بر جلوگیری از افت برق منطقه گرمی توانایی خدمات رسانی به شهرستانهای مشگین شهر و پارس آباد را هم دارد.

    این نیروگاه سال گذشته کلنگ زنی شده و نخستین نیروگاه chp در استان اردبیل است.

    برچسب ها