عصر خودرو

کرباسیان:

بیمه های اروپایی آماده همکاری با ایران هستند

عصر بازار- رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: مشکلات صندوق ضمانت فرانسه و ایتالیا (کوفاس)و(ساچه) برطرف شده و حل مشکلات بیمه هرمس نیز در حال نهایی شدن است.

بیمه های اروپایی آماده همکاری با ایران هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تجارت فردا، مهدی کرباسیان گفت: این مهم بعد از سفر دکتر روحانی رییس جمهوری به کشورهای فرانسه و ایتالیا، حاصل شده است.

    وی ادامه داد: به عنوان مثال برای وصول طلب شرکت بیمه هرمس آلمان از شرکت آلومینیوم المهدی، ایمیدرو با همکاری کرد و با توجه به اینکه جزو وظایف ایمیدرو نبود اما برای پرداختن بدهی های المهدی به هرمس واسطه شد که بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم همکاری کردند. وی با بیان اینکه مذاکره با شرکت های معتبر بین المللی برای سرمایه گذاری در ایران از نیمه دوم سال 1392 شروع شده است، افزود: این مذاکرات پس از برجام افزایش یافته و با برخی شرکت های مهم از کشورهای ایتالیا، فرانسه، کره ، هند و کشورهای دیگر  منجر به امضای یادداشت تفاهم و انعقاد تفاهمنامه همکاری شده است.

    کرباسیان در عین حال تصریح کرد که تا جابه جایی پول به سهولت انجام نگیرد، عملیاتی شدن روند سرمایه گذاری ها کند خواهد بود.

    رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین به سفر نخست وزیر هند به ایران و امضای قرارداد با شرکت نالکو هند اشاره کرد و گفت: قرار است که تیم عملیاتی تا یک ماه آینده مذاکرات و نحوه اجرایی شدن همکاری ها را شروع کنند.

    نخست وزیر ژاپن در راه ایران
    کرباسیان همچنین از برنامه سفر نخست وزیر ژاپن به ایران در مرداد ماه آینده خبر داد و افزود: شرکت های ژاپنی نیز که در مرداد ماه آینده با نخست وزیرشان به ایران می آیند، از هم اکنون مذاکرات مقدماتی خود را شروع کرده اند؛ از این رو پیش بینی می شود تا پایان امسال تعدادی از یادداشت تفاهم های ذکر شده عملیاتی شوند.
    وی درباره عملیاتی شدن سرمایه گذاری ها توضیح داد: باید بپذیریم که نظام بانکی در همه جای دنیا محافظه کار است. به عنوان مثال پروژه تیتانیوم کهنوج که یکی از تاریخی ترین پروژه هایی است و بین 20 تا 25 سال بر روی زمین ماند و به دلایل مختلف شروع نشد، اما پس از برجام شرکت های مشترک پیمانکاری ایرانی خارجی برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند به گونه ای که برخی شرکت های معتبر انگلیسی، استرالیایی و  لهستانی در مناقصه شرکت و با یکدیگر رقابت می کنند. این مسئله نشان دهنده این است که در حوزه فاینانس مشکلات در حال مرتفع شدن است.

    4 میلیون تن ظرفیت جدید آهن اسفنجی
    کرباسیان همچنین به راه اندازی واحد احیاء مستقیم طرح های فولادی اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از طرح های آهن اسفنجی تا پایان امسال 4 میلیون تن به ظرفیت آهن اسفنجی افزوده می شود ضمن اینکه با راه اندازی آهن اسنفجی های حوزه کرمان از جمله فولاد سیرجان هم اکنون آهن اسفنجی کشور در مرحله صادرات قرار گرفته است.
    وی اضافه کرد: همچنین فولاد سیرجان اخیرا با حمایت ایمیدرو توانست قراردادی با فولاد کویت استیل منعقد کند که انتظار می رود در آینده نزدیک عملیاتی شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو