عصر خودرو

بوئینگ:

اگر قرار است ما به ایران هواپیما نفروشیم، ایرباس هم نباید بفروشد

عصر بازار- رئیس بخش هواپیماهای تجاری شرکت بوئینگ گفت، اگر این شرکت اجازه نیابد به ایران هواپیما بفروشد تامین کنندگان آمریکایی قطعات مورد نیاز شرکت ایرباس نیز نباید برای فروش محصولات به ایران مجوز بگیرند.

اگر قرار است ما به ایران هواپیما نفروشیم، ایرباس هم نباید بفروشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، رئیس بخش هواپیماهای تجاری شرکت بوئینگ گفت، اگر از نهایی شدن قرارداد 25 میلیارد دلاری بوئینگ با ایران ممانعت شود، تامین کنندگان آمریکایی قطعات مورد نیاز شرکت ایرباس و دیگر شرکت های هواپیماسازی اروپایی نیز نباید برای فروش محصولاتشان به ایران مجوز دریافت کنند.

    این اظهارات ری کانر، در حالی مطرح می شود که بوئینگ و دیگر شرکت های هواپیماسازی برای فروش هواپیماهای خود به ایران در چهارچوب توافق هسته ای، با مخالفت کنگره آمریکا مواجه هستند.

    بوئینگ و رقیب اروپایی اش ایرباس که موافقتنامه های اولیه ای را برای فروش یا اجاره بیش از 100 فروند هواپیما به ایران منعقد کرده اند، برای نهایی کردن قراردادهای فروش هواپیماهایی که 10 درصد از قطعات آنها ساخت آمریکا باشد، به مجوز خزانه داری آمریکا نیاز دارند.

    کانر افزود، فروش های احتمالی به ایران در زمانی اتفاق می افتد که تقاضا برای جت های مسافربری پهن پیکر کاهش یافته، و این عاملی است که موجب می شود اطمینان از تولید بدون مشکل ورژن فعلی بوئینگ های 777 «اندکی چالش برانگیزتر شود.»

    برچسب ها