عصر خودرو

سرمایه‌گذاران خرد و کارشناسان انتظار دارند;

تداوم رشد طلا

عصر بازار- ششمین هفته رشد طلا به‌خصوص رشد اونس حتی پس از انتشار داده‌های خوب از بازار کار آمریکا، خوش‌بینی به روند فلز زرد را حفظ کرده است. براساس آخرین نظرسنجی‌های پایگاه اینترنتی کیتکو، هم سرمایه‌گذاران خرد و هم کارشناسان حرفه‌ای انتظار دارند که ارزش جهانی فلز زرد در هفته کاری جدید که از امروز دوشنبه آغاز می‌شود نیز افزایش پیدا کند.

تداوم رشد طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، اونس طلا هفته گذشته با 7/ 1 درصد رشد دیگر به قیمت 1365 دلار رسید و جالب اینجا بود که روند رشد، روز جمعه هم که گزارش خوبی از اشتغال‌زایی آمریکا منتشر شد، ادامه پیدا کرد. در آخرین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان، 19 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 11 نفر معادل 58 درصد، افزایش و 6 نفر معادل 32 درصد پاسخ‌دهندگان، کاهش قیمت‌ها را در روزهای کاری آینده پیش‌بینی کرده‌اند. 2 تحلیلگر معادل 10 درصد کارشناسان هم نظری خنثی داشته‌اند. در نظرسنجی از مخاطبان کیتکو نیز 1090 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 698نفر معادل 64 درصد افزایش و 275 نفر معادل 25 درصد، کاهش قیمت‌های کوتاه‌مدت را پیش‌بینی کرده‌اند. 117 نفر معادل 11 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند.

    شان لوسک، مدیر صندوق تجاری موسسه «والش تریدینگ» می‌گوید: «اوضاع نشان می‌دهد که هیچ کس نمی‌خواهد در این بازار کاهشی باشد.» ایرا اپستاین، مدیر ارشد موسسه «لین اند اسوشیتس» می‌گوید:‌ «من رشد روز جمعه را نشانه‌ای استنباط می‌کنم از اینکه بازار آماده است سقف‌های قیمتی تازه‌ای را تجربه کند.» چارلز ندوس، استراتژیست ارشد بازار در موسسه «لاساله فیوچرز گروپ» نیز به روند احیای قیمت‌ها از کف روز جمعه اشاره می‌کند و می‌افزاید: «طلا نشان داد که زمینه رشد را دارا است و از این رو من انتظار افزایش بیشتر قیمت‌ها را دارم.» باب‌هابرکورن، دلال ارشد بازار در موسسه «آر جی او فیوچرز» هم معتقد است: «رقم خوب اشتغال‌زایی در گزارش روز جمعه تنها یک عدد است.

    نباید این واقعیت را فراموش کنیم که نرخ‌های بهره در جهان در کف‌های تاریخی هستند و بازدهی اوراق نیز چنان پایین است که حرکت به‌سوی پناهگاه‌های سرمایه بسیار قابل‌توجه است.» با این همه، روند نسبتا طولانی رشد طلا باعث شده برخی کارشناسان بر این باور باشند که بازار دست به تعدیل قیمت‌ها خواهد زد. کالین چیزینسکی، تحلیلگر ارشد بازار در موسسه «سی ام سی مارکتس» می‌گوید:‌ «من فکر می‌کنم طلا این هفته افت کند. طلا به‌نظر من به لحاظ فنی با خرید بیش از اندازه‌ای روبه‌رو بوده و من فکر می‌کنم مبادلات از ترس با فاصله گرفتن از «برگزیت» کاهش خواهد یافت.» آدریان دی، رئیس موسسه «آدریان دی است منجمنت» هم انتظار تصحیح روند را دارد، گرچه درباره روند درازمدت افزایشی است. فیل فلین، تحلیلگر ارشد بازار در موسسه «پرایس فیوچرز گروپ» هم در کل افزایشی است، اما برای این هفته، خود را در دسته کارشناسان خنثی قرار می‌دهد. او معتقد است که اونس پس از نوسان روی اوج تقریبا دو ساله در هفته گذشته، به ثبات نسبی خواهد رسید.

     

    برچسب ها