عصر خودرو

مقام مسئول شرکت ملی نفتکش خبر داد

۵ نفتکش ایرانی به خارجی‌ها اجاره داده شد

عصر بازار- رئیس دفتر اجاره شرکت ملی نفتکش ایران از اجاره ۵ فروند از کشتی‎های نفتکش‎ شرکتهای خارجی خبر داد و گفت: مشکل P&I و موسسات رده‎بندی حل شده و در حال آماده سازی جهت اخذ تاییدیه از شرکتهای معتبر نفتی هستیم.

۵ نفتکش ایرانی به خارجی‌ها اجاره داده شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علی‌اکبر آخوندکاظمی با اشاره به برگزاری متوالی و متناوب جلسه با شرکتهای اجاره‌کننده کشتی اظهار کرد: به دلیل اولویت تامین نیاز داخلی، درحال حاضر ناوگان ملکی نفتکش تقریباً به طور انحصاری در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار دارد.

    وی با یادآوری این‌که از زمان اجرایی شدن برجام تاکنون، پنج فروند از کشتی‎های نفتکش‎ به شرکت‎های خارجی اجاره داده شده‎، تصریح کرد: فقط در مواقع عدم نیاز این مجموعه، کشتی‎های ملکی نفتکش‎ به سایر شرکت‎های خارجی یا داخلی اجاره داده می‎شود.

    وی با رویکرد مثبت شرکتهای خارجی اجاره‌کننده کشتی در دوران پسا برجام، افزود: بسیاری از این شرکتها به برقراری ارتباط و از سرگیری همکاری با شرکت ملی نفتکش ایران مایل هستند البته این شرکتها مسائل جانبی را نیز مدنظر داشته و همچنان در انتظار تثبیت شرایط به ویژه وضعیت مبادلات ارزی و پرداخت یا وصول مبالغ اجاره و غیره هستند که خوشبختانه این امر نیز انجام و تاکنون چندین قرارداد اجاره به صورت مستقیم با شرکت‎های خارجی منعقد شده است.

    به گفته وی،  لازم است برخی از اقدامات از جمله تامین پوشش‎های بیمه‎ای معتبر از گروه بیمه‎گران بین‎المللی، اخذ گواهی‎نامه‎های لازم از موسسات رده‎بندی، اخذ تاییدیه از شرکتهای بزرگ نفتی و همچنین آمادگی بهتر کارکنان از لحاظ عملیاتی و رعایت مقــررات شرکت‎های بزرگ نفتی جهت آماده‎سازی ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران صورت گیرد که بخشی از این اقدامات انجام و مابقی نیز در دست اقدام است.

    آخوندکاظمی با بیان اینکه مشکل P&I و موسسات رده‎بندی حل شده و در حال آماده سازی جهت اخذ تاییدیه از شرکتهای معتبر نفتی هستیم،در مورد وضعیت بازار اجاره کشتی‎های حمل نفت خــام هم گفت: بازار اجاره کشتیهای حمل نفت خام با توجه بــه افزایش نسبی میزان تقاضا مناسب ارزیابی می‎شود.

    برچسب ها