عصر خودرو

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

مشکل بیمه نفتکش‌ها در خارج حل شد

عصر بازار- رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام اینکه مشکل بیمه نفتکش‌های ما در سطوح بین‌المللی تقریبا حل شده است، از نامه نگاری چند بیمه خارجی برای سرمایه گذاری در صنعت بیمه ایران خبرداد.

مشکل بیمه نفتکش‌ها در خارج حل شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، عبد الناصرهمتی امروز در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در تهران با بیان اینکه بعد از برجام مراجعات بیمه های خارجی به بخش خصوصی بیمه های ایرانی افزایش چشمگیری یافته و نشان دهنده ظرفیت توسعه بیمه ها در کشور است، گفت: الان مشکل بیمه نفتکش های ما در سطوح بین المللی تقریبا حل شده است.

    رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به اینکه دو سه شرکت معتبر بیمه خارجی در حال نامه نگاری با بیمه مرکزی هستند تا بتوانند در بیمه های ایران سرمایه گذاری کنند، گفت‌: اگر مقداری جریان پولی بین المللی تسهیل شود مشکل ما در صنعت بیمه و ارتباط با بیمه های خارجی حل خواهد شد.

    وی با بیان اینکه 90 درصد ارزش افزوده بازار مالی در کشور مختص سیستم بانکی است و کمتر از شش درصد آن مربوط به بیمه است، افزود: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته سهم بیمه در ارزش افزوده بازار مالی حدود یک سوم است و ما باید سعی کنیم این تعادل را در بازار مالی کشور ایجاد کنیم.

    وی همچنین گفت: بیمه ایران با پوشش ابتکاری بیمه مرکزی خسارت حدود 60 میلیون دلاری آتش سوزی پتروشیمی ابن سینا را در اولین فرصت پرداخت خواهد کرد.

    برچسب ها