عصر خودرو

محمد فطانت:

کاهش نرخ سود باعث خروج منابع از بانک‌ها نمی‌شود

پول صرفا از یک حساب به حساب دیگر می‌رود

عصر بازار- محمد فطانت گفت: سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به این معنی نیست که منابع از بانک خارج و به بازار سرمایه سرازیر می شود بلکه از یک حساب بانکی به یک حساب بانکی دیگر منتقل خواهد شد.

کاهش نرخ سود باعث خروج منابع از بانک‌ها نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، محمد فطانت در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش نرخ سود و تسهیلات بانکی باعث خروج منابع و جذب آن به بورس خواهد شد؟ ، اظهار داشت: اصولا سیستم بانکی به نحوی طراحی شده که هیچ زمانی پول از آن خارج نخواهد شد حتی زمانی که مردم در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری داشته باشند.

    وی افزود: سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به این معنی نیست که پول از بانک خارج و به بازار سرمایه سرازیر می شود بلکه از یک حساب بانکی به یک حساب بانکی دیگر منتقل خواهد شد.

    فطانت خاطر نشان کرد: ضمن این که همیشه همکاری مناسبی بین بازار سرمایه و بازار پول وجود داشته و کاهش سود بانکی با سیاست‌های کلان اقتصادی و هدف سیاست‌گذاران کشور کاملا همخوانی دارد و طبیعتا به تدریج که به سمت رونق تولید پیش می‌رویم این رونق آثارش را در بازار سرمایه نیز خواهد داشت.

    رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تصریح کرد: هر چه که بازار سرمایه رونق بیشتری داشته باشد به این معنی است که تولید در کشور بهبود یافته و این موضوع حائز اهمیت است. هیچ نگرانی برای اولویت‌های سرمایه‌گذاری مردم وجود ندارد و آنها می‌توانند اولویت های خود را تغییر دهند.

    وی با بیان اینکه در تغییر اولویت سرمایه گذاری جابه‌جایی پول وجود نخواهد داشت افزود: مردم پول‌شان را در بخش‌های مختلفی سرمایه گذاری می‌کنند و بازار سرمایه یکی از این بازارهاست.

    برچسب ها