عصر خودرو

رکورد صادرات نفت کوره شکسته شد

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به صادرات بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن نفت کوره در خرداد ماه از شکسته شدن رکورد صادرات این فرآورده نفتی خبر داد.

رکورد صادرات نفت کوره شکسته شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن قمصری با بیان اینکه صادرات نفت کوره در طول چند ماه گذشته افزایش پیدا کرده که این میزان تا پایان خرداد ماه به بالاترین رقم رسید، گفت: میزان صادرات نفت کوره هم اکنون بیش از یک میلیون و 500 هزار بشکه (حدود 10 میلیون بشکه) در ماه است.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران درباره مقاصد صادراتی این فرآورده نفتی هم اظهار داشت:عمدتا مقاصد آنها آسیا و کشورهای چین و سنگاپور بوده است.

    در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود 100 میلیون لیتر نفت کوره در پالایشگاه‌های نفت کشور تولید می‌شود که با افزایش تولید گاز پارس جنوبی، در شرایط فعلی گاز جایگزین نفت کوره در سبد سوخت کشور شده است.

    براساس قوانین موجود و مصوب، پالایشگاه‌ها باید ظرفیت تولید نفت کوره خود را به 10 درصد کاهش دهند، این در حالی است که در حال حاضر حدود 27 درصد سبد پالایش نفت کشور را نفت کوره تشکیل می‌دهد.

    در همین حال سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیشتر با تاکید بر اینکه با کاهش مصارف داخلی، حجم صادرات گاز مایع و نفت کوره کشور با افزایش روبرو شده است، تصریح کرده بود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون متوسط مصرف نفت کوره کشور حدود 45 درصد کاهش یافته است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون به طور متوسط روزانه حدود 13.5 میلیون لیتر نفت کوره در کشور مصرف شده است، اظهار داشت: این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال گذشته متوسط مصرف روزانه این فرآورده نفتی حدود 24.5 میلیون لیتر در روز بوده است.

    برچسب ها