عصر خودرو

رییس کل بانک مرکزی:

دولت تلاش داردنرخ سودهای بانکی و تامین مالی متناسب بانرخ تورم تعدیل شود

عصر بازار- رییس کل بانک مرکزی با بیان این که اقتصاد ایران بانک محور است و تامین مالی بر دوش نظام بانکی است، گفت: درصدد هستیم شرایط را به نحوی ایجاد کنیم که تعادل به اقتصاد بازگردد و نرخ های سود بانکی و تامین مالی در بازار مالی کشور متناسب با نرخ تورم تعدیل شود.

دولت تلاش داردنرخ سودهای بانکی و تامین مالی متناسب بانرخ تورم تعدیل شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ولی الله سیف روز یکشنبه پس از برگزاری جلسه ستاد اقتصادی دولت در جمع خبرنگاران با تشریح محورهای طرح اصلاح نظام بانکی و بخش مالی کشور افزود: در سال های اخیر خوشبختانه روند تورم شرایط بسیار مثبت داشته و از دامنه های بالای 40 درصد به تک رقمی رسیده که اقدام بسیار مبارکی است.
    وی تاکید کرد در شرایط عادی قاعدتا نرخ سود بانکی هم از آن تبعیت می کند اما به دلیل تنگنای مالی در نظام بانکی این اتفاق نیافتاده است.
    رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد بنایراین درصددیم شرایط را به نحوی ایجاد کنیم که تعادل به اقتصاد بازگردد و نرخ های سود بانکی و تامین مالی در بازار مالی کشور متناسب با نرخ تورم تعدیل شود.
    سیف ادامه داد: در این زمینه بیشترین و بزرگ ترین تصمیم را دولت در مورد پذیرش شفافیت و انضباط مالی اتخاذ کرد.
    وی یادآور شد: نظام بانکی کشور در گذشته به دلیل نوع نگاهی که دولت داشته است به تدریج با دارایی های منجمد در ترازنامه خود مواجه شد که این موضوع مانع استفاده نظام بانکی از قدرت خود در جهت اعطای تسهیلات گردید.
    رییس کل بانک مرکزی همچنین گفت: سه عامل اصلی در این زمینه وجود دارد که شامل «مطالبات معوق نظام بانکی»، «بدهی دولت به نظام بانکی» و »دارایی های غیر مالی» هستند که در مجموع حدود 45 تا 50 درصد از حجم ترازنامه بانکی را اشغال کردند و به هیچ وجه در زمینه اعطای تسهیلات از آن استفاده کنند.

    برچسب ها