عصر خودرو

رییس هیات عامل ایمیدرو:

عمق اکتشاف های معدنی ایران به ۲۰ هزارمتری زیر زمین می رسد

ارتقا به رتبه دهم جهانی

عصر بازار- رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: عمق نفوذ اکتشاف های معدنی با بهره گیری از امکانات بین المللی که با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) برای کشور فراهم شده است به ۲۰ هزار متری زیرزمین خواهد رسید.

عمق اکتشاف های معدنی ایران به ۲۰ هزارمتری زیر زمین می رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مهدی کرباسیان شنبه شب در حاشیه همایش روز ملی صنعت و معدن گفت: پیش از این عمق اکتشاف ها در کشور به دلیل نبود فناوری روز ناشی از اعمال تحریم ها، بیشتر از 300 متر نبوده است. در هفته های اخیر با دسترسی به تکنولوژی ماهواره ای که در اثر رفع تحریم ها ایجاد شده و همچنین ورود شرکت های معتبر بین المللی برای همکاری، تا 20 هزار متر زیر زمین را اکتشاف خواهیم کرد .

    همایش روز ملی صنعت ومعدن با محور رقابت پذیری، تعالی تولید و توسعه صادرات شنبه شب(دیشب) در محل سالن اجلاس سران با حضور مقام های ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی فعال در این حوزه برگزار شد.
    وی در ادامه رتبه کنونی ایران در اکتشاف های معدنی در بین کشورهای جهان را 15 اعلام کرد و گفت: بزودی با این گشایش ها ادعا خواهیم کرد رتبه کشورمان به دهم ارتقا خواهد یافت.
    کرباسیان در ادامه هدف مجموعه دولت را رونق بخش تولید عنوان کرد و افزود: هدف همه باید مانند دولت، رونق تولید باشد تا اشتغال و توسعه ایجاد شود و این جزو رویکرد های اصلی دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو است.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همه تلاش این وزارتخانه این بوده که وضعیت صنایع در سال گذشته بهتر شود و تا اندازه ای هم موفق بوده است، گفت: ایمیدرو هم در سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته است.
    کرباسیان از انجام کار اکتشاف در 250 هزار کیلومتر مربع وسعت تازه معدنی در کشور خبر داد و گفت: اکتشاف انجام شده 2.5 برابر طول تاریخ اکتشاف کشور است.
    رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ذخایر خوبی کشف شده است، ادامه داد: نزدیک به 50 تن ذخایر تازه طلا، حدود 400 میلیون تن سنگ آهن جدید و ذغال سنگ نیز به همین میزان و نیز نیکل و کبالت کشف شده است.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون به غیر از سه طرح مهم که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید، همه طرح های متوقف و راکد عملیاتی شده است.
    کرباسیان روز ملی صنعت و معدن را روز ارزیابی عملکرد این بخش در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در این روز برنامه هایی که وزارت صنعت، معدن وتجارت برای آینده دارد نیز اطلاع رسانی خواهد شد.
    پیش از این رییس هیات عامل ایمیدرو گفته بود، براساس برنامه اکتشاف های جدید که در دولت یازدهم سازمان های ایمیدرو و زمین شناسی اجرا کرده اند، تاکنون در مرحله مقدماتی 400 میلیون تن سنگ آهن، 500 میلیون تن زغالسنگ و 90 تن طلا کشف شده است.
    به گفته وی ،برنامه جدید اکتشافی ایمیدرو که از سه ماه آخر سال 1393 باهدف بهره برداری بهینه از ذخایر کشور آغاز شده است، حوزه ای گسترده به مساحت 250 هزار کیلومتر مربع را در شرق کشور در بر می گیرد.

    برچسب ها