عصر خودرو

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران تشریح کرد;

مهمترین ملزومات برای پیشگیری از حوادث نفتی

عصر بازار- نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران معتقد است برای پیشگیری از حوادثی مانند آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر افزایش سرمایه‌گذاری، بهبود کنترل کیفیت، بازرسی‌های دوره‌ای،افزایش تست‌های آزمایشگاهی در کنار بهره‌گیری از تجهیزات روز دنیا از مهمترین ملزومات است.

مهمترین ملزومات برای پیشگیری از حوادث نفتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمید رضا صالحی - نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران - گفت: برای جلوگیری حادثه‌های مانند آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر رعایت زون‌های استاندرد نفت و گاز مانند استانداردهای حریق و تعیین ارزیابی بسیار حائز اهمیت است که می‌تواند چنین خطرات و حوادثی را کاهش دهد.   

    وی افزود: همچنین تقویت نظام استاندارد در صنعت نفت و گاز و توجه ویژه به آزمایش‌های ضد انفجار که به عنوان " تست‌های اتک" شناخته می‌شود از الزامات ضروری صنایع پتروشیمی است در چنین محیط‌هایی اگر چراغ ضد انفجار به درستی تست نشده باشد و در محلی که به گاز آلوده است منطبق نشده باشد می‌تواند منجر به انفجار شود.       

    صالحی با بیان اینکه تقویت استاندارها در صنایع پتروشیمی باید در دستور کار باشد، تصریح کرد: وزارت نفت پیش ازاین به دلیل تحریم‌ها امکان تقویت تجهیزات استاندارد پتروشیمی‌ها را پیدا نکرده بود اما در حدود دو سال گذشته و پس از برجام همکاری‌های خوبی با آزمایشگاه‌های مجهز دنیا انجام شده و گام‌های مطلوبی در این زمینه برداشته شده است و امیدواری وجود دارد که وقوع چنین حوادثی به حداقل برسد.   

    نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه حوادثی مانند پتروشیمی بوعلی قابل پیشگیری است، ادامه داد: افزایش سرمایه‌گذاری، بهبود کنترل کیفیت، بازرسی‌های دوره‌ای، افزایش تست‌های آزمایشگاهی در کنار بهره‌گیری از تجهیزات روز دنیا از دیگر ملزوات در صنعت نفت و گاز است.

     مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا که در سایت 4 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی واقع است چهارشنبه هفته گذشته (16 تیر ماه) دچار انفجار و آتش سوزی شد و سرانجام ساعت دو بامداد شنبه عملیات ضربتی اطفای حریق این حادثه که با حضور وزیر نفت و دیگر مسئولان و مدیران صنعت نفت همراه شده بود به نتیجه رسید و با تلاش های صورت گرفته آتش مخزن 2001c پتروشیمی بوعلی سینا خاموش شد.

    شرکت پتروشیمی بوعلی در زمینی به مساحت ٣٦ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع شده و متعلق به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و وابسته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که در سال 1377 تاسیس شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو