عصر خودرو

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۱۲۲)

مؤسسه رتبه بندی مودی پیش‌بینی رشد اقتصادی اتحادیه اروپا و انگلیس را کاهش داد

عصر بازار- مؤسسه رتبه بندی مودی از تجدید نظر و کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی انگلیس و اتحادیه اروپا پس از قطعی شدن خروج این کشور از اتحادیه اروپا خبر داد.

مؤسسه رتبه بندی مودی پیش‌بینی رشد اقتصادی اتحادیه اروپا و انگلیس را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، موسسه رتبه بندی مودی اعلام کرد پیش بینی رشد اقتصادی انگلیس و اتحادیه اروپا را کاهش داده است.

    این اقدام در پی قطعی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از سوی مودی صورت گرفته است.

    کارشناسان اقتصادی مودی پیش بینی رشد اقتصادی انگلیس در سال 2016 را از 1.8 درصد به 1.5 و در سال 2017 از 2.1 درصد به 1.2 درصد کاهش دادند.

    مودی همچنین پیش بینی رشد اقتصادی اتحادیه اروپا در سال 2016 را از 1.7 درصد به 1.5 درصد و در سال 2017 از 1.6 به 1.3 درصد کاهش داد.

    نگرانی های فزاینده نسبت به آینده اقتصادی انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا هزینه کرد مصرف‌کنندگان و سرمایه گذاری در این کشور را کاهش خواهد داد.

    این گزارش می افزاید در این شرایط شرکت ها نیز ترجیح خواهند داد تا از دریافت وام و سرمایه گذاری بلند مدت در این کشور خودداری کرده و کنار بایستند.

    بنا به اعلام مودی اجرای برخی سیاست های مالی انقباضی و پولی می تواند از اقتصاد این کشور حمایت کرده و کاهش رشد اقتصادی این کشور را محدود کند.

    مودی پیش بینی کرد کاهش ارزش پوند انگلیس که به افزایش صادرات این کشور خواهد انجامید می تواند در کوتاه مدت برخی تأثیرات منفی خروج این کشور از اتحادیه اروپا را محدود کند.

    برچسب ها