عصر خودرو

خسارت ۶۰ میلیون یورویی آتش‌سوزی در پتروشیمی ماهشهر

عصر بازار- به گفته مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه ایران، کارشناسان این مجموعه خسارت وارده به پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر را حدود ۶۰ میلیون یورو تخمین زده‌اندکه دراسرع وقت پس از تکمیل بررسی‌ها، این خسارت پرداخت می‌شود.

خسارت ۶۰ میلیون یورویی آتش‌سوزی در پتروشیمی ماهشهر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد رضایی با اشاره به اینکه کارشناسان این شرکت به دستور مدیرعامل بیمه ایران از ساعات اولیه بروز حادثه آتش سوزی در محل حاضر شدند تا بتوانند هرچه سریع تر میزان خسارت وارده را برآورد کنند، افزود: از آنجا که این مجموعه دارای بیمه نامه تمام خطر نزد کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های بیمه به راهبری بیمه ایران است بزودی غرامت تعیین شده در وجه بیمه گذار کارسازی خواهد شد.

    مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران در پاسخ به این سئوال که چند شرکت دراین کنسریوم عضو هستند، اظهار کرد: 11 شرکت بیمه‌ای در این کنسرسیوم عضو هستند واین درحالی است که تا سال 2010 این واحد تحت پوشش بیمه‌ای شرکت "اسکور" فرانسه بوده است و قبول اتکایی این واحد به راهبری بیمه ایران، به توانمندی این مجموعه باز می گردد.

    رضایی درپاسخ به سئوال دیگری درخصوص دلیل بروز این حادثه، تصریح کرد: نقص فنی یکی از پمپ‌های سه گانه برج تقطیر موجب ایجاد بخارمواد اشتعال زا به صورت ابرشده که به کوره مجاور سرایت و باعث آتش سوزی شده است.

    وی درباره سهم بیمه ایران دراین کنسرسیوم نیز گفت : مسئولیت بیمه ایران دراین کنسرسیوم جبران حدود 60 درصد خسارت وارده است که آمادگی پرداخت آن درکوتاه ترین زمان ممکن به زیان دیدگان وجود دارد.

    مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران با اشاره به پرداخت بیش از 4 میلیون یورو به شرکت طراحی مهندسی صنایع پتروشیمی پیدک پیمانکار شرکت صنایع پتروشیمی شهدای مرودشت شیراز درسال گذشته ازسوی این مجموعه، خسارت وارد شده به پتروشیمی ماهشهر درسال جاری را بزرگترین خسارت در نوع خود عنوان وتصریح کرد: این میزان خسارت در صنعت پتروشیمی کشور بی سابقه بوده و بزرگترین خسارت دراین خصوص به شمار می رود.

    وی با ابراز خرسندی از مهار آتش دراین واحد پتروشیمی عنوان کرد:خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته ولی عده ای درعملیات اطفای حریق دچار آسیب دیدگی شده اند که امیدواریم بزودی آنان نیز سلامت کامل خود را بدست آورند.

    برچسب ها