عصر خودرو

مدیر تامین مالی کارگزاری بانک رفاه مطرح کرد؛

«گواهی سپرده سکه»، وثیقه ای برای اخذ تسهیلات از سیستم بانکی

عصر بازار- بازار گواهی سپرده طلا که از اسفند سال گذشته راه اندازی شد به مرور زمان و با توسعه و عمق بیشتر، می تواند مبنای تعیین قیمت سکه در بازار نقدی و همچنین به‌عنوان وثیقه برای اخذ تسهیلات از سیستم بانکی باشد.

«گواهی سپرده سکه»، وثیقه ای برای اخذ تسهیلات از سیستم بانکی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مدیر تامین مالی کارگزاری بانک رفاه با بیان مطلب فوق گفت: برای گسترش بازار گواهی سکه طلا به فرهنگ سازی بیشتری نیاز است، به طوریکه با شناساندن این ابزار مالی روی سکه که معمولا با استقبال عامه مردم مواجه می شود، می توان به مروز زمان کالاهای دیگر را نیز وارد این بازار کرد.

    میثم عیسی با تاکید بر اینکه توسعه این ابزار مالی نیازمند فرهنگ سازی و تبلیغات بیشتری است، گفت: اوراق گواهی سپرده مزیت‌های بسیاری دارد، برای مثال می‌توان از اوراق گواهی سپرده طلا به عنوان وثیقه‌ای برای دریافت تسهیلات استفاده کرد یا اینکه دارنده اوراق به واسطه آن بتواند در معاملات آتی سکه شرکت کند و در واقع اوراق گواهی به عنوان وجه تضمین پذیرفته شود.

    وی افزود: ناگفته نماند قرار گرفتن گواهی سپرده سکه طلا به‌عنوان وثیقه برای اخذ تسهیلات از سیستم بانکی، در دست بررسی است و به نظر می رسد به محض استقبال بیشتر سرمایه گذاران و افزایش عمق معاملات، شرایط برای اخذ تسهیلات از طریق این اوراق فراهم می شود .

    مدیر تامین مالی کارگزاری بانک رفاه در ادامه تاکید کرد: یکی از کارکردهای اصلی این ابزار مالی فراهم کردن امنیت در معاملات و نگهداری سکه طلا است به‌طوری‌که هر فردی که در منزل خود سکه دارد یا صرافان و معامله‌گرانی که هر روز سکه معامله می‌کنند، می‌توانند با تبدیل کردن دارایی خود به اوراق گواهی، بدون هیچ دغدغه به معامله یا نگهداری سکه بپردازند؛ چراکه گواهی سپرده طلا با نام است و حتی در صورت سرقت این گواهی، امکان دریافت سکه‌ها با مدارک شناسایی افراد نیز وجود دارد و به این ترتیب دغدغه‌ای برای امنیت سکه وجود نخواهد داشت.

    عیسی در پایان افزود: با توجه به قابلیت های این ابزار مالی پیش‌بینی می‌شود اوراق گواهی سکه رفته رفته جایگزین معاملات سکه فیزیکی شود و با افزایش بازیگران و عمق این بازار، کشف نرخ لحظه‌ای و واقعی سکه در این معاملات اتفاق می‌افتد به طوریکه در آینده گواهی سپرده سکه حکم قیمت نقدی سکه را خواهد داشت.

    برچسب ها