عصر خودرو

ارزش معاملات امروز فرابورس ۹۴۰ میلیارد ریال شد

عصر بازار- ارزش معاملات فرابورس در روز نخست هفته به بیش از ۹۴۰ میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات امروز فرابورس ۹۴۰ میلیارد ریال شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در معاملات 19 تیر‌ماه بالغ بر 102 میلیون ورقه بهادار در 13 هزار نوبت دادوستد شد و ارزش آن به 940 میلیارد و 250 میلیون ریال رسید. در همین حال شاخص کل فرابورس با افت 3 واحدی نسبت به روز معاملاتی قبل، رقم 780.69 واحد را نمایش داد؛ نماد پالایش نفت تهران و ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر منفی را بر وضعیت شاخص گذاشتند.
    بیشترین حجم و ارزش معاملات در روز جاری متعلق به نماد ذوب آهن اصفهان با 8 میلیون و 220 هزار سهم به ارزش 21 میلیارد و 720 میلیون ریال بود.
    در بازار اول، 10 میلیون و 370 هزار اوراق بهادار به ارزش 19 میلیارد و 350 میلیون ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام تابان هور ثبت شد. همین طور، 40 میلیون و 520 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 101 میلیارد و 70 میلیون ریال دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات این بازار مربوط به ذوب آهن اصفهان بود.
    امروز اوراق مشارکت گلگهر با معاملاتی به ارزش 85 میلیارد ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. همچنین در نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع بیش از 260 میلیارد ریال مبادله انجام شد.
    در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد و ارزش معاملات این صندوق امروز به 9 میلیارد ریال رسید.
    طبق این گزارش، نماد شرکت‌های تدبیرگران فارس و خوزستان، توکا رنگ فولاد سپاهان و آهن و فولاد ارفع بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های زغال سنگ پروده طبس، روی زنگان و ذوب آهن اصفهان بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
    همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در روز یکشنبه در اغلب نمادها با کاهش قیمت مواجه و در بازه 893 تا 912 هزار ریال معامله شد و بیشترین افزایش قیمت مربوط به نماد مرداداماه 93 بود.
    گفتنی است، در روز جاری شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت صنعتی مینو پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بودیم و نمادهای معاملاتی شرکت سیمان لار سبزوار جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده نوبت دوم صاحبان سهام و شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم صاحبان سهام در روز دوشنبه متوقف شدند.

    برچسب ها