عصر خودرو

سرمایه‌گذاری آلمان‌ها برای راه‌اندازی اولین پالایشگاه پلاسما در ایران

عصر بازار- شرکت آلمانی «بی یو تست» از شرکت‌های مهم دارویی جهان در حوزه پلاسما، نخستین پالایشگاه پلاسما خون خاورمیانه و شرق مدیترانه را با همکاری یک شرکت ایرانی در ایران راه‌اندازی می‌کند.

سرمایه‌گذاری آلمان‌ها برای راه‌اندازی اولین پالایشگاه پلاسما در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، قرارداد اجرای این پروژه قرار است تا چند روز آینده در تهران با حضور نمایندگان دو طرف به امضا برسد.

    ناصر ریاحی -  رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران -  در این باره عنوان کرد که راه اندازی پالایشگاه پلاسما در کشور از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است، چرا که تنها 9 کشور جهان در حال حاضر از تکنولوژی روز پالایشگاه های پلاسما بهره می برند که شامل آمریکا و هشت کشور اروپایی دیگر می‌شود. البته دو کشور چین و کره هم پالایشگاه های پلاسما دارند ولی تکنولوژیشان به روز نیست و حالا با راه اندازی این پالایشگاه در کشور اتفاق مهمی رخ خواهد داد و ایران به قطب این ماجرا در خاورمیانه و شرق مدیترانه تبدیل خواهد شد.

    او با اشاره به همکاری هایی که با شرکت آلمانی «بی یو تست» صورت گرفته است، تصریح کرد که این شرکت آلمانی یکی از معتبرترین و بزرگ ترین شرکت های جهان در حوزه داروهای مشتق از پالاسماست که پیش از این هم قرار بود در ایران پالایشگاه پلاسما راه اندازی کند ولی به دلیل تحریم ها این امر محقق نشد و اکنون شرایط برای این اقدام مهیا شده است.

    به گفته وی، قرار است این پالایشگاه با سرمایه گذاری مشترک آلمانی و یک شرکت ایران راه اندازی شود و ارزش این قرار داد حدود 200 میلیون دلار است.

    این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره اهمیت راه اندازی این پالایشگاه در کشور تصریح کرد که هم اکنون داروهای مشتق از پلاسمای خون به کشور وارد می شود و سالانه حدود 150 تا 160 میلیون  یورو برای این کار هزینه می شود که در واقع 20 درصد واردات دارویی کشور به این بخش اختصاص دارد که با راه اندازی این پالایشگاه، صرفه جویی ارزی نیز به وجود می‌آید.

    برچسب ها