عصر خودرو

امروز اجلاس G۲۰ در چین برگزار می‌شود

عصر بازار- امروز با حضور وزرای اقتصادی کشورهای عضو، اجلاس دو روزه G۲۰ در شانگهای چین برگزار می‌شود، در این اجلاس قرار است راهی برای رشد اقتصاد جهان پیدا کنند.

امروز اجلاس G۲۰ در چین برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امروز وزرای اقتصادی و تجاری کشورهای عضو G20  در شانگهای چین گرد هم می‌آیند تا درباره مسائل مهم اقتصادی، پیدا کردن راه حلی برای آنها و نیز افزایش همکاری‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر بحث و گفت‌وگو کنند.

    همچنین برای تعیین زیرساخت‌های تجاری و ساز و کار سرمایه‌گذاری حمایت از سیستم‌های تجاری چند جانبه و افزایش رشد تجاری جهانی و نیز افزایش سرمایه‌گذاری جهانی از مواردی است که در در دستور کار این اجلاس دو روزه قرار گرفته است.

    گائو هوچنگ وزیر اقتصادی و بازرگانی چین که ریاست این اجلاس را به عهده دارد، گفت: اجلاس G20 در شرایطی برگزار می‌شود که اقتصاد جهانی در شرایط بدی قرار دارد. بهبود اقتصادی مناسب نیست رشد اقتصادی ضعیف است، سرمایه‌گذاری هنوز باید افزایش یابد و به  سطح قبل از بحران اقتصادی و مالی برسد. بازار همچنان ناپایدار است و چشم‌انداز آن مبهم است.

    گائو گفت: در این اجلاس پیشنهاداتی برای اقتصادهای اصلی جهانی برای مواجهه با مسائل کلیدی در رشد اقتصاد جهانی ارائه خواهد شد. این اجلاس امروز و فردا در شانگهای چین با حضور 20 کشور عضو G20برگزار می‌شود که 80 درصد تجارت جهانی و 85 درصد اقتصاد جهانی را در اختیار دارند. این کشورها شامل آمریکا، فرانسه،‌آلمان،‌چین، روسیه‌، اندونزی،‌ترکیه، آرژانتین، هند، آفریقای جنوبی، انگلیس، ایتالیا، ژاپن،‌عربستان،‌استرالیا،‌برزیل، کانادا، کره جنوبی و مکزیک و اتحادیه اروپا است.

    برچسب ها