عصر خودرو

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی:

صنعت هوانوردی ایران باوجود تحریم سرپا ماند

افزایش هوایپماهای ایران از ۲۵ به ۲۷۰ فروند

عصر بازار- دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان امریکا مبنی بر ممنوعیت فروش هواپیمای بوئینگ به ایران گفت: با وجود تحریم های ظالمانه صنعت هوانوردی ایران در سال های گذشته سر پا مانده و به پیشرفت های زیادی دست پیدا کرده است.

صنعت هوانوردی ایران باوجود تحریم سرپا ماند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مقصود اسعدی سامانی افزود: در دوران تحریم تعداد هواپیماهای مسافری و شرکت های هوایی در ایران افزایش یافت.

    وی گفت: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تعداد هواپیماهای ایران 25 فروند بود اما هم اکنون تعداد آن به 270 فروند افزایش یافته است و این نشان می دهد شرکت های ایرانی توانسته اند نیازهای ناوگان هوایی خود را تامین کنند.
    دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه سال ها است امریکایی ها صنعت حمل و نقل هوایی ایران را تحریم کرده اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران این توانمندی را دارد باوجود فشارهای دشمنان صنعت هوانوردی خود را همچنان سرپا نگه دارد.
    سامانی گفت، هرچند مجلس نمایندگان امریکا ممنوعیت فروش هواپیمای مسافربری بوئینگ را به ایران تصویب کرد اما این مصوبه باید در مجلس سنای امریکا نیز مطرح شود تا با امضای رییس جمهوری این کشور عملی شود، در حالی که دولت امریکا به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) مکلف شده است.
    وی با بیان اینکه دولت امریکا نباید اجازه دهد مانعی در راه اجرای برجام به وجود آید، اظهار داشت: به نظر می رسد طرح ممنوعیت فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران یک مساله تبلیغاتی است که تحت فشار تندروها، مجلس نمایندگان این کشور آن را تصویب کرد.
    دبیرانجمن شرکت های هواپیمایی افزود: وضعیت اقتصادی بوئینگ نشان می دهد این شرکت برای ادامه فعالیت خود به امضای قراردادهای فروش بیشتر نیاز دارد و اگر امریکایی ها منافع این شرکت را در نظر بگیرند، نباید با فروش هواپیما به ایران مخالفت کنند.
    بر اساس این گزارش، مجلس نمایندگان امریکا روز پنجشنبه 17 تیرماه امسال با 239 رای موافق و 185 رای مخالف، فروش هواپیمای مسافری توسط شرکت هواپیمای بوئینگ را به ایران ممنوع کرد. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیش قرارداد خرید 109 فروند هواپیما را با این شرکت امریکایی منعقد کرده است.
    به دنبال تصویب این طرح در مجلس نمایندگان امریکا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: دولت امریکا موظف است هر طرح و موضوعی که با برحام مغایرت داشته باشد ، حل و فصل کند و برای جمهوری اسلامی ایران عمل به تعهدات طرف مقابل اهمیت دارد و ما به مسایل داخلی امریکا کاری نداریم.
    پیش از این باراک اوباما رییس جمهوری امریکا اعلام کرده بود اجرایی شدن هرگونه طرحی که باعث تضعیف توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 شود را اجازه نخواهد داد. برخی از مقام های امریکایی و غربی معتقدند اوباما ممنوعیت فروش بوئینگ را به ایران وتو خواهد کرد.

    برچسب ها