عصر خودرو

تدارک گسترده کره جنوبی برای اعزام کشتی‌های کانتینربر به ایران

عصر بازار- یکی از معتبرترین شرکت های کشتیرانی کره جنوبی اعلام کرد که با برداشته شدن تحریم ها و ایجاد شرایط مناسب برای گسترش تبادلات تجاری، راه اندازی مسیرهای بیشتر و جدیدتر کشتیرانی به سمت ایران را در دستور کار قرار داده است.

تدارک گسترده کره جنوبی برای اعزام کشتی‌های کانتینربر به ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شرکت «هیوندا مرچانت» که دومین خط کشتیرانی بزرگ کره جنوبی محسوب می شود، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که از این پس شمار کشتی های کانتینربر خود به سمت ایران را افزایش می دهد و قصد دارد همکاریهای خود با طرف ایرانی را بیشتر کند.
    گزارش ها حاکی است که شرکت های کشتیرانی کره جنوبی که به دلیل نوسانات بهای نفت و کاهش سفارش ها متحمل ضررهای زیادی در سال های گذشته شده اند، به دنبال گسترش همکاری ها با تهران هستند.
    «هیوندا مرچانت» همچنین اعلام کرد که برداشته شدن تحریم ها علیه ایران، برای این شرکت و سایر شرکت های کشتیرانی کره ای فرصت های قابل توجه و بی نظیری ایجاد کرده است.
    شرکت کره ای در عین حال اعلام کرد که به ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه و آسیا بیش از گذشته کشتی کانتیربر اعزام می‌کند.
    شرکت تصریح کرده که پس از توافق هسته ای و اجرای برجام تقاضاها برای کشتی های باربری و افزایش مسیرهای دریایی افزایش یافته و راه اندازی مسیرهای تازه به سمت ایران یکی از اهدافی است که توسط این شرکت پیگیری می شود.
    شرکت کشتیرانی «هیوندا مرچانت» همچنین خاطرنشان کرده که دستکم در دو مسیر قصد دارد 12 فروند کشتی کانتینربر را راهی منطقه آسیا و خاورمیانه نماید.
    سهم این شرکت در مسیر خاورمیانه و آسیا اکنون هشت درصد است که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است این رقم تا 13 درصد افزایش یابد.
    شرکت کره‌ای تاکید کرده است که نه فقط کره جنوبی بلکه شرکت های تجاری در سراسر جهان در اندیشه ورود گسترده به بازار ایران هستند.
    کره جنوبی از جمله کشورهایی است که برای توسعه روابط با ایران همواره تلاش زیادی داشته و می کوشد تا شرکت های خود را با طرح های زیربنایی ایران مرتبط سازد.
    با توجه به اینکه طی دوران تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، میزان مبادلات تجاری تهران و سئول بسیار کاهش یافته بود، اما کره جنوبی اعلام کرد که قصد ندارد با لغو تحریم ها عقب تر از دیگر رقبا باشد و بازار کشورمان را از دست بدهد.
    بسیاری از کارشناسان اقتصادی و صاحبان شرکت های بزرگ کره جنوبی اعتقاد دارند، بهره گیری از فرصت های جدید ایجاد شده نه تنها زمینه های همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی را فراهم می سازد، بلکه افقی روشن را پیش روی همه کشورها در بازتعریف همکاریهای جدید با ایران می گشاید.
    در جریان نخستین سفر خانم «پارک گئون هی» رییس جمهوری کره جنوبی به تهران که اردیبهشت ماه سالجاری صورت گرفت، دو کشور در راستای توسعه مناسبات و گسترش همکاریها 19 سند امضا کردند.

    برچسب ها