عصر خودرو

برگزاری دومین جلسه آموزشی سامانه پس از معاملات جدید

عصر بازار: دیروز جلسه آموزشی برای "مدیران و مسئولان پذیرش سفارش مشتریان" ۱۰۱شرکت کارگزاری که مجوز اوراق بهادار دارند، در محل شرکت سپرده گذاری تشکیل شد.

برگزاری دومین جلسه آموزشی سامانه پس از معاملات جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از آبان ماه سال گذشته سامانه جدید پس از معاملات خود را که  IRPT (Irainian Post Trade) نام گذاری نموده ، به صورت آزمایشی در اختیار شرکت های کارگزاری قرار داده است. این سامانه در ماه های آینده نیز بعد از برطرف شدن نقاط ضعف احتمالی آن را به صورت کامل جایگزین سیستم فعلی خواهد کرد. یکی از مهمترین ویژگی های این سامانه هیبرید کامل است که این موضوع دغدغه بسیاری از اهالی بازار سرمایه را برطرف خواهد کرد.

    در همین راستا با پیشنهاد کانون کارگزاران مقرر شد سامانه فوق در 3 جلسه آموزشی برای "مدیران عامل"، "مدیران معاملات" و "مسئولین پذیرش سفارش مشتریان" شرکت­های کارگزاری تشکیل و امکانات سامانه جدید برای آنها تشریح شود. پس از آموزش "مدیران معاملات" درتاریخ 17 مرداد، دومین جلسه آموزشی در تاریخ 24 مرداد برای "مدیران و مسئولان پذیرش سفارش مشتریان" 101شرکت کارگزاری که مجوز اوراق بهادار دارند، در محل شرکت سپرده گذاری تشکیل شده است. در این جلسه آقای اسکویی "کارشناس مسئول امور اقدامات شرکتی و سامانه ها" و خانم شاه حسینی "معاون امور ناشران شرکت سپرده گذاری"  نحوه عملکرد این سامانه را تشریح کرده و شرکت کنندگان نیز موارد مبهم خود را در قسمت پرسش و پاسخ مطرح نموده اند. لازم به ذکر است در هفته آتی سامانه فوق برای مدیران عامل شرکت های کارگزاری نیز تشریح خواهد شد.

    برچسب ها