عصر خودرو

بورس کالا «تابلوهای مشترک فروش محصولات» با کشورهای همسایه راه اندازی می کند

عصر بازار- مدیرعامل بورس کالا گفت: قصد داریم تابلوهای مشترک را با هدف فروش محصولات با همکاری بورس های کشورهای همسایه راه اندازی کنیم و کشور عراق یکی از بازارهای خوب منطقه محسوب می شود.

بورس کالا «تابلوهای مشترک فروش محصولات» با کشورهای همسایه راه اندازی می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حامد سلطانی نژاد درباره همکاری با سایر کشورها در بخش بورس، افزود: در نظر داریم محصولات عرضه شده در بورس کالای ایران را در بورس کشورهای همسایه به فروش برسانیم.

    وی اظهار داشت: بورس کالای ایران می تواند در سایر کشورها حضور پیدا کند و عراق می تواند بازار خوبی برای تولیدات سیمان، مرغ منجمد، محصولات پتروشیمی و قیر باشد.
    بر اساس این گزارش، چندی پیش، بورس کالای ایران و پاکستان با هدف گسترش تعاملات در بخش بازارهای کالایی، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
    براساس این تفاهمنامه که بین دو کشور به امضا رسید، افزون بر تبادل تجربیات در بخش عرضه محصولات در بورس، در زمینه معاملات کالا به صورت فیزیکی و اوراق بهادار مبتنی بر کالاها، همکاری صورت می گیرد.
    مدیرعامل بورس کالای ایران در مراسم امضای این تفاهمنامه گفته بود: بورس کالای ایران، اوراق مبتنی بر کالا و انواع صکوک (ابزار تامین مالی اسلامی) منتشر می شود که می توان این تجربیات را به طرف پاکستانی منتقل ساخت.
    به گفته وی، پاکستان به دنبال راه اندازی تالارهای معاملات محصولات کشاورزی در بورس است که ایران می تواند برای اجرایی شدن این هدف به اسلام آباد کمک کند.
    سلطانی نژاد گفت : بازار صادراتی برای محصولات ایرانی در پاکستان یک سرفصل جدیدی می تواند باشد و محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی مانند قیر در پاکستان، بازار خوبی دارند و بر این اساس، بورس های کالای دو کشور می توانند تابلوهای معاملاتی مشترک برقرار کنند.
    بر اساس این گزارش، به تازگی، در جلسه هیات مدیره فدراسیون جهانی بورس (WFE)، با درخواست عضویت بورس تهران در این فدراسیون موافقت شده است.

    برچسب ها