عصر خودرو

افزایش تولید نفت آمریکا در راه است

عصر بازار- جدیدترین گزارش منتشر شده نشان می دهد که شرکت های حفاری نفت در آمریکا این هفته برای پنجمین هفته در ۶ هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری را افزایش داده اند.

افزایش تولید نفت آمریکا در راه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، انتشار این گزارش این تحلیل را تقویت کرده که روند کاهش تعداد سکوهای حفاری در آمریکا به اتمام رسیده و باید منتظر افزایش تولید نفت این کشور در اوایل سال آینده میلادی بود.

    بر اساس گزارش موسسه خدمات انرژی بیکر هاگز، شرکت های حفاری در هفته منتهی به 8 جولای، 10 سکوی جدید را اضافه کردند و تعداد کل سکوها را به 351 سکو رساندند، در حالی که این رقم یک سال قبل 645 سکو بود.

    قبل از این هفته، شرکت های حفاری تنها در 5 هفته از 26 هفته سال جاری تعداد سکوهای خود را افزایش داده بودند و با کاهش به طور متوسط هر هفته 8 سکو، مجموعا 195 سکو را تعطیل کرده بودند. سال گذشته شرکت های حفاری هر هفته به طور متوسط 18 سکو را تعطیل کردند و با تعطیل کردن مجموعا 963 سکو بیشترین تعطیلی سالانه سکوهای حفاری را دست کم از سال 1988 تاکنون به ثبت رساندند.

    تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا که در اکتبر 2014 به 1609 عدد رسیده بود، به دلیل روند کاهش شدید قیمت نفت در 2 سال گذشته رو به کاهش بود، اما با رسیدن قیمت نفت به حدود 50 دلار در هر بشکه در ماه ژوئن، این روند معکوس شد.

    قیمت نفت خام آمریکا این هفته حدود 8 درصد کاهش داشت و به 45 دلار رسید که بدترین عملکرد هفتگی نفت وست تگزاس اینترمدییت در طی 5 ماه گذشته محسوب می شد.

    تحلیلگران بانک سوئیسی یو بی اس در گزارش این هفته خود نوشتند: «ما معتقدیم تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا در اواخر ماه می به کف رسیده و تولید نفت این کشور در فوریه 2017 به کف خود یعنی حدود 7.735 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.»

    برچسب ها