عصر خودرو

زنگنه:

پتروشیمی بوعلی سه هفته دیگر به‌ وضع سابق‌ برمی‌گردد

عصر بازار- وزیر نفت گفت: مجتمع پتروشیمی بوعلی ماهشهر تا سه هفته آینده به وضع سابق بازمی گردد ولی برج پارازایلین مدت زمانی بیشتری برای راه اندازی مجدد نیاز دارد.

پتروشیمی بوعلی سه هفته دیگر به‌ وضع سابق‌ برمی‌گردد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بیژن زنگنه بامداد امروز شنبه پس از مهار آتش مخزن 2001c پتروشیمی بوعلی ماهشهر اظهار کرد: خوشبختانه مدیریت بحران و عملیات اطفای این حریق گسترده بسیار حرفه ای و اصولی عمل کرد، اظهار کرد: تیم آتش نشانی پس از خاموش کردن برج پارازایلین مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، مهار آتش دو مخزن حاوی هیدروکربوری این مجتع را آغاز کردند که خوشبختانه یکی از آنها صبح روز پنج شنبه به طور کامل خاموش شد.

    وی با بیان اینکه مخزن 2001 پتروشیمی بوعلی واقعا شرایط را سخت کرده بود و چند بار با عملیات ناموفق اطفای حریق برای این مخزن مواجه شدیم، بیان کرد: برای خاموش کردن این مخزن انتقال مواد حاوی آن در دستور کار ماموران قرار گرفت که خوشبختانه این کار به درستی صورت گرفت.

    زنگنه در ادامه به عملیات ضربتی و حمله به این مخزن در ساعت ١٤ روز جمعه (١٨ تیرماه) اشاره کرد و با بیان اینکه این حمله به دلیل شدت آتش بی نتیجه بود، بیان کرد: با کاهش هیدروکربور موجود در مخزن که قابل پیش بینی بود عملیات بهتر انجام شد.

    وزیر نفت، مهمترین بخش عملیات را خنک کردن مخازن ال پی جی، بنزن، لایتنت و نفتا عنوان کرد و افزود: خنک نگهداشتن این مخازن کار بسیار سنگینی بود که از سوی کارکنان پتروشیمی بوعلی سینا، شهید تندگویان، بندر امام، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سازمان بنادر و استانداری خوزستان انجام شد تا دما و فشار در این مخازن بالا نرود.

    زنگنه با بیان اینکه تلاشها در ساعت ٢ بامداد امروز (شنبه، ١٩ تیرماه) به نتیجه نشست و آتش پتروشیمی خاموش شد، افزود: فوم ریزی و خنک سازی در مخزن این پتروشیمی بعد از آن هم ادامه یافن تا زنجیره آتش تکرار نشود.

    وی با بیان این که پتروشیمی بوعلی سینا ظرف دو تا سه هفته آینده به وضع سابق بازمی گردد، تصریح کرد: البته بازگشت برج پارازیلین این مجتمع به مدار تولید به نظر می رسد مدتی طول بکشد.

    زنگنه همچنین تصریح کرد: همکاران ما کار مهم و دشواری انجام دادند و از همه برای انجام این کار ملی سپاسگزارم.

    وزیر نفت با اشاره به اینکه چند روز پراضطراب را سپری کردیم و این سرمایه های ملی برای کشور حفظ شد، تصریح کرد: البته دلایل آتش سوزی این مجتمع بررسی و پیگیری می شود تا مشکلات و تنگناهای عملیاتی مان را جبران کنیم.

    دلایل آتش سوزی این مجتمع پتروشیمی پس از بررسی ها اعلام می شود اما ارتباط آن با عملیات خرابکارانه و تروریستی از سوی وزیر نفت رد شد.

    شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ٣٦ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع شده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو