عصر خودرو

امروز در بازارهای جهانی

نفت برنت با ۲۷ سنت افزایش ۴۶.۶ دلار داد و ستد شد

عصر بازار- قیمت نفت در حالی که روز گذشته ۵ درصد افت داشت، امروز در بازارهای جهانی افزایش یافت و بشکه‌ای ۴۶.۶۷ دلار فروخته شد.

نفت برنت با ۲۷ سنت افزایش ۴۶.۶ دلار داد و ستد شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس ، قیمت نفت در معاملات امروز از کمترین قیمت 2 ماه گذشته که در دیروز رقم خورد، فاصله گرفت و افزایش یافت.

    روز گذشته قیمت نفت در اثر اخبار منتشره در مورد کاهش ناچیز حجم ذخایر نفت خام آمریکا 5 درصد کاهش یافت.

    به گفته تجار، چشم انداز بازار پرنوسان به نظر می رسد، چرا که فزونی عرضه محصولات نفتی و رشد کند اقتصادی بر بازار تاثیر گذاشته و سبب کاهش قیمت ها شده و در عین حال ریسک اختلال در عرضه می‌تواند سبب افزایش قیمت ها شود.

    هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 27 سنت افزایش 46.67 دلار در هر بشکه فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 32 سنت افزایش 45.46 دلار در هر بشکه معامله شد.

    این افزایش به دنبال کاهش 5 درصدی قیمت نفت در روز گذشته رخ داد. روز گذشته پس از اینکه دولت امریکا از کاهش ذخایر نفت این کشور خبر داد اما این کاهش بسیار کمتر از انتظار تحلیلگران بود، قیمت نفت سقوط کرد.

    اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، ذخایر نفت خام تجاری آمریکا با 2.22 میلیون بشکه کاهش به 524.35 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    اما تجار در روز جمعه گفتند کاهش قیمت در واکنش به خبر تغییرات ذخایر آمریکا، واکنشی بیش از اندازه شدید بوده است چراکه ذخایر نفت آمریکا تقریبا طی 2 ماه متوالی کاهش دارد و تولید نفت این کشور نیز بار دیگر کاهش یافته است.

    تاجران گفتند با این حال، چشم انداز بازار نفت احتمالا متلاطم خواهد بود، چرا که تهدید کاهش عرضه می تواند بر سر بازار باشد.

    موسسه گلوبال ریسک منجمنت نیز اعلام کرد: «افزایش ناآرامی ها و حملات به خطوط لوله در نیجریه و عراق بر تولید نفت این کشورها تاثیر می گذارد.»

     

    برچسب ها