عصر خودرو

کارشناس بازار سهام:

چرا تلگرام به معضلی برای بورس تبدیل شد؟

عصر بازار- یک کارشناس بازار سهام درباره سیگنال‌فروشی در فضای مجازی گفت: نهاد ناظر و متولیان بازار بایست تدابیری جدی در این زمینه بیندیشند؛ و البته نباید فقط به تلگرام و شبکه‌های مجازی فکر کنند.

چرا تلگرام به معضلی برای بورس تبدیل شد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، محمدرضا صادقی‌مقدم در رابطه با پدیده سیگنال‌فروشی در فضای مجازی گفت: در این زمینه نهاد ناظر و متولیان بازار بایست تدابیری بیندیشد، نه اینکه به تلگرام و شبکه‌های مجازی فکر کنند بلکه باید به بررسی‌های فراتر از این موارد بپردازند، چراکه اکنون پدیده تلگرام و فضای مجازی مطرح است، ممکن است در آینده پدیده‌ای دیگر بیاید که کارکرد آن فراتر و قوی‌تر از فضای کنونی باشد.

    این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: اکنون درباره اینکه چرا شفافیت در اطلاعات به صورت یکسان وجود ندارد و اینکه چرا سایت کدال، کارکرد خودش را ندارد باید تدابیر جدی گرفته شود. به عنوان مثال می‌توانیم به وضعیت صنعت خودرو در چند ماه گذشته برگردیم،‌ می‌بینیم که بیش از نیمی از قراردادها، محصولات و اطلاعات این شرکت‌ها از طریق خبرنگاران پرده‌برداری و منتشر شده و بعد در سایت کدال لحاظ شده‌اند. باید برای مواردی از این دست، فکر اساسی گرفته  شود و طرح جدیدی را در نظر بگیرند.

    او گفت:  اصلا بحث سایت‌هایی که سیگنال‌فروشی می‌کنند نیست، بحث بر فرآیند اطلاع‌رسانی و تقارن اطلاعاتی در بازار است. این تقارن اطلاعاتی در بازار چه برای افرادی که مسوولیت ایجاد آن را دارند و چه افرادی که مسوولیت حراست و پایش آن را برعهده دارند و چه برای افرادی که در برابر برخورد با این تخلفات مسوول هستند، باید در نظر گرفته شود.سازمان بورس 1703 صفحه دستورالعمل و آیین‌نامه دارد، اما چرا این تعداد صفحات کارکرد ندارد؟

    صادقی‌مقدم ادامه داد: در حال حاضر دنیا آبستن تغییرات به واسطه تغییرات سریع در حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات است. نرخ رشد تغییرات در فضای مجازی آنچنان بالاست که باید مطمئن باشیم که طی سالیان پیش رو با امواج بیشتری از این ابزارها و فناوری‌ها مواجه می‌شویم و باید منتظر این تغییرات باشیم. از این رو نباید بستر، زیرساخت و چارچوب‌ها در بازار به صورتی باشد که با روی‌ کار آمدن هرکدام از این ابزارها با مشکل مواجه شود و با پدیده‌هایی مانند سیگنال‌فروشی، وجود کانال‌ها که به واسطه آنها صف فروش و خریدهای عجیب‌و غریب اتفاق می‌افتد، جهت‌‌دهی به برخی از سهم‌ها، از بین بردن و عدم تقارن اطلاعاتی در بازار و... مواجه شویم.

    برچسب ها