عصر خودرو

چشم انداز بازارهای خارجی

عصر بازار- از جمع بندی بین این بازارها و تحرکات انها میتوان به این نتیجه رسید که بازار هنوز برای رونق و یا رکود امادگی ذهنی نداشته و باز هم به زمان زیادتری برای بررسی عوامل تاثیر گذار دارد.

چشم انداز بازارهای خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، حتی اتفاقی مانند  برگزیت نیز در تعیین جهت بازار تاثیر عمیقی نداشته است  و بازار منتظر اخبار و نشانه های قویتری است که از بازار امریکا و فدرال رزرو صادر می شود.

    نفت: طی این چند هفته و مطابق پیش بینی های قبلی هنوز نتوانسته است سقف 52 دلار را شکسته و بالای ان تثبیت شود و هنوز احتمال ریزشهای  ان تا حدود 44 دلار و یا حتی  37 دلار در هر بشکه وجود دارد ولی شواهدی دال بر عدم نزول به زیر 33 دلار در هر بشکه برای امسال در حال ظاهر شدن است . از طرف دیگر سقف 64 دلار در هربشکه نیز حد اعلای صعود قیمت تا چند ماه اینده می باشد و همانطور که قبلا هم پیش بینی شده میانگین قیمت نفت برای سال جاری میلادی حوالی 44 دلار خواهد بود.

    طلای جهانی:اکثر شاخصهای بازارهای مالی جهانی یک حرکت اصلاحی خوب بعد از حرکت هیجانی روز 24 ژوئن داشته اند جز طلا و پوند انگلیس . عدم اصلاح در حرکت انس به وضعیت خاصی که این بازار دارد مرتبط است که در عین حال که مامن بسیاری از سرمایه هاست ولی هر حرکتی را نیز بسادگی در خود قبول نمیکند چرا که نقش راهبردی خود در بازارها را هنوز حفظ کرده و تا دلایل محکمی دال بر صعود و یا نزول نداشته باشد روندهای قوی را ایجاد و یا ادامه نخواهد داد.
    چالش اصلی قیمت برای صعود نیز فعلا  سقف 1390 دلاربر هر انس می باشد  و پس از اعلام نتایج برگزیت نیز هنوز نتوانسته است سقف 1370 را شکسته و بالای ان تثبیت شود  که این عدم موفقیت  برای صعودهای بالاتر از 1390 نیز یک نقطه ابهام را ایجاد کرده است. فعلا احتمال یک نزول تا 1332 و یا حتی 1317 محتمل است و اگر طی این چند روز  و پس از اعلام امار بیکاری امروز  نتواند یک سقف بالای 1370 ایجاد کند احتمال اصلاح تا 1332 و یا 1317 بسیار زیاد خواهد شد.
    در بلند مدت عدد 1180 دلار بعنوان یک کف محکم در برابر ریزش تقویت شده است و مانع نزولهای بزرگ خواهد بود و عملا میتوان با طلای زیر 1180 دلار تا مدت زیادی خدا حافظی کرد.
    شاخص دلار: همانطور که قبلا هم گفتیم شاخص با تمایلات صعودی  همراه بود و هنوز هم میتواند تا عدد 99 واحد حرکت کند  ولی اولین نشانه ایجاد یک اصلاح تا 91 واحد هم ایجاد شده است که صعود به بالای عدد 99 واحد را دچار تردید میکند. لذا فعلا باید نوسان بین دو سطح 95-99 واحد را در نظر داشته باشیم و منتظر واکنش بازار به علایم ایجاد شده باشیم. گذشت زمان و عدم ایجاد یک سقف جدید در بالای 99 میتواند نزول تا 91 را تقویت نماید.
    داو جونز:با رسیدن به ناحیه 18200 واحد مجددا با وقوع برگزیت حدود یکهزار واحد سقوط کرد ولی تقریبا تمامی ریزشی که طی واقعه برگزیت اتفاق افتاده بود را جبران کرده و بازار به اعداد قبل از این اتفاق برگشت داده شد . زخمی که بر اثر این حرکت در نمودار ایجاد شده ماندگار خواهد بود و  صعود به بالای 18200 واحد را بار دیگر دچار مشکل کرده است . بنظر میرسد همچنان سقفهای 18200 و 18700 تا چند هفته دیگر نیز مانع صعود این شاخص باشند و نوسان در محدوده 16700-18200 واحد مدت بیشتری ادامه داشته باشد.

    احتمال تغییر نرخ بهره در طی چند هفته اینده زیادتر شده است ولی بازار هنوز بر این باور است که تغییر نرخ بهره هم خیلی زود اتفاق نخواهد افتاد و منتظر ظهور نشانه های مقدماتی برای این اتفاق می باشد لذا بازارها عموما دوران بلاتکلیفی را طی میکنند و هنوز برای ایجاد روندهای میان مدت و بلند مدت کمی زود بنظر میرسد.

    برچسب ها