عصر خودرو

طلا بهترین کالا برای پوشش خطر سرمایه‌گذاری است;

پیش بینی رشد فزاینده قیمت طلا

عصر بازار- تحلیلگران اقتصادی موسسه سرمایه گذاری بلک راک پیش بینی کردند که طلا در شرایط کنونی بهترین کالا برای پوشش خطر سرمایه گذاری است و به نظر می رسد قیمت آن با رشد فزاینده بیشتری روبرو خواهد شد.

پیش بینی رشد فزاینده قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 28 درصد رشد داشته است. تمایل سرمایه گذاران بین المللی به بازار فلزات گرانبها به خصوص طلا تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر قیمت این فلز زرد داشته است.

    بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه بلک راک تصریح کردند: واقعیت این است که هم اکنون در شرایطی قرار داریم که اقتصاد با ضعف روبرو است، نوسان در بازار سهام احتمالا ادامه خواهد یافت. در شرایطی که نوسان در بازار وجود دارد، طلا بهترین کالا برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش دارایی و سرمایه خواهد بود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، در شرایطی که نرخ بهره واقعی همچنان منفی است، سرمایه گذاران تمایل زیادی برای خرید طلا و سرمایه گذاری در این بازار دارند. طلا یک پوشش موثر برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش دارایی و سرمایه است.

    به گزارش رویترز، بانک اچ اس بی سی پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2016 میلادی به بیش از 1275 دلار و در سال 2017 میلادی نیز به 1310 دلار خواهد رسید.

    بر اساس این گزارش بانک اچ اس بی سی افزود: میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2018 میلادی نیز به بیش از 1270 دلار خواهد رسید.

    پس از 3 سال کاهش متوالی، تقاضای سرمایه گذاری برای طلا بار دیگر با افزایش چشمگیری روبرو شده و این مساله تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی این فلز زرد داشته است.

    افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا نشانگر نااطمینانی و نگرانی شدید سرمایه گذاران بین المللی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان است.

    احتمال عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نیز عامل مهمی در تقویت قیمت جهانی طلا بوده است. نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز تاثیر زیادی بر رشد قیمت طلا داشته است.

    برچسب ها