عصر خودرو

افزایش ۵ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در ژوئن ۲۰۱۶

عصر بازار- تولید نفت ایران در ماه ژوئن با ۵ هزار بشکه افزایش نسبت به ماه می به ۳.۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.

افزایش ۵ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در ژوئن ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش های جدید، تولید نفت اوپک در ماه ژوئن با 240 هزار بشکه افزایش به 32.95 میلیون بشکه در روز رسیده است. بدین ترتیب تولید نفت اوپک در نزدیکی بالاترین رقم ها قرار دارد.

    بر اساس گزارش های خبری، تولید نفت عربستان در ماه ژوئن با 50 هزار بشکه افزایش نسبت به ماه قبل به 10.3 میلیون بشکه در روز رسیده است. بررسی ها نشان می دهد که تولید نفت عربستان در کوتاه مدت ممکن است به 10.5 میلیون بشکه در روز برسد. از سوی دیگر، تولید نفت ایران نیز در ماه ژوئن با 5 هزار بشکه افزایش نسبت به ماه می به 3.6 میلیون بشکه در روز رسیده است. صادرات نفت ایران از اوایل سال 2016 تاکنون تقریبا دو برابر شده است. تولید نفت روسیه نیز نسبت به ماه قبل افزایش یافته و به 10.84 میلیون بشکه در ماه ژوئن رسیده است.

    اوپک در نشست روز دوم ژوئن خود نتوانست تولید خود را محدود کند. شکست نشست دوحه در ماه آوریل نیز موجب تضعیف قیمت ها شده بود.

    در هفته منتهی به 24 ژوئن حجم ذخایر نفت خام آمریکا 11.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال 2015 افزایش داشت.

    همه این عوامل کاهشی می تواند بر قیمت نفت تاثیر منفی بگذارد. بر اساس آمارهای موسسه او پی آی اس، در هفته منتهی به اول جولای، روزانه 350 هزار بشکه مازاد عرضه در بازار نفت وجود داشته است.

    برخی تجار معتقدند بالا بودن حجم ذخایر بنزین و فرآورده های نفتی نیز می تواند تاثیری منفی بر قیمت نفت بگذارد. شرکت اکسون موبیل در گزارش چشم انداز سالانه خود اعلام کرده که بهره وری در مصرف انرژی می تواند رشد تقاضای جهانی نفت را در سال های آینده کاهش دهد. تقویت ارزش دلار نیز بر قیمت نفت اثر منفی دارد.

    برچسب ها