عصر خودرو

قیمت نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۵ سنت، معادل ۰.۸ درصد افزایش به ۴۶ دلار و ۷۵ سنت رسید.

قیمت نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بعد از رسیدن قیمت نفت به پایین ترین رقم 2 ماه گذشته در جلسه قبل و افت قیمت 5 درصدی که بعد از انتشار خبر کاهش ناچیز حجم ذخایر نفت خام آمریکا اتفاق افتاد، قیمت نفت امروز مجددا افزایش یافت.

    تجار گفتند، چشم انداز بازار نفت پرنوسان به نظر می رسد، زیرا خبرهای مربوط به مازاد عرضه فرآورده های نفتی در بازار و کند شدن رشد اقتصادی تاثیری کاهشی بر قیمت ها دارد، در حالی که ریسک اختلال در عرضه نفت برخی تولید کنندگان می تواند موجب تقویت قیمت ها شود.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 35 سنت، معادل 0.8 درصد افزایش به 46 دلار و 75 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 29 سنت، معادل 0.6 درصد افزایش به 45 دلار و 43 سنت رسید.
    دیروز گزارش دولت آمریکا نشان داد که کاهش هفتگی حجم ذخایر نفت خام این کشور کمتر از رقمی بوده که بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند و همین مسئله سبب کاهش 5 درصدی قیمت ها و رسیدن قیمت به پایین ترین رقم های 2 ماه گذشته شد.
    بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، حجم ذخایر نفت خام تجاری آمریکا با 2.22 میلیون بشکه کاهش به 524.35 میلیون بشکه در روز رسید.
    با این وجود، تجار در روز جمعه گفتند، کاهش قیمت در واکنش به اخبار مربوط به حجم ذخایر آمریکا واکنشی بیش از حد شدید بوده، زیرا حجم ذخایر در حال حاضر تقریبا 2 ماه است که به طور مداوم کاهش دارد و به پایین ترین رقم از ژوئن 2014 رسیده است.
    از سوی دیگر موسسه گلوبال ریسک منجمنت اعلام کرد: «افزایش ناآرامی ها و حملات به خطوط لوله انتقال نفت از جمله در نیجریه و عراق بر تولید نفت این کشورها تاثیر می گذارد.»

    برچسب ها