عصر خودرو

نزول شاخص ها و مکث سهامداران آسیایی

عصر بازار- بازارهای آسیایی در پی افت قیمت رینگت مالزی با روند کاهشی همراه شدند در حالی که قیمت نفت نیز با کاهش قیمت به هر بشکه ۴۶ دلار رسید .

نزول شاخص ها و مکث سهامداران آسیایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، تضعیف دلار در مقایسه با رقبای گروه 10(آلمان ، آمریکا، ایتالیا، بریتانیا، بلژیک، ژاپن، سوئد، سوئیس، فرانسه، کانادا، هلند) در پی حادثه تیراندازی شهر دالاس در حالی رقم خورد که اقتصاد این کشور همچنان در انتظار آمار نرخ بیکاری است و ممکن است انتشار این آمار موجب بر هم خوردن تعادل اقتصادی آمریکا شود.

    در این بازارها، شاخص آسیا پاسفیک با روند نزولی همراه شد و از هر 3 سهم منفی تنها 1 سهم با روند مثبت همراه بود.

    در حالی که بازارها همچنان در شوک خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قرار دارند، بازار آمریکا در انتظار تصمیمات فدرال رزرو بر سر نرخ سود و انتشار نرخ بیکاری در این کشور هستند.

    ماسایوکی دوشیدا، تحلیل گر ارشد موسسه تحقیقات اقتصادی راکوتن در این خصوص اظهار داشت: سهامداران بدون اطلاع از نرخ بیکاری در آمریکا دست به معامله نمی زنند و همگی از بازار کنار کشیدند تا پس از انتشار این آمار درست ترین تصمیم را برای خرید و فروش بگیرند.

    مکث سهامداران نسبت به خرید و فروش در بازارهای آسیایی موجب شد تا شاخص آسیا پاسفیک با کاهش 0.5 درصدی همراه شود در حالی که قیمت سهام شرکت های تولیدکننده انرژی بیشترین تأثیر منفی را در این شاخص از خود به جای گذاشتند.

    در ادامه، تاپیکس ژاپن با کاهش همراه شد در حالی که قیمت سهام شرکت سرگرمی های نینتندو بیشترین تأثیر منفی را در این شاخص بر جای گذاشت و با افت 12 درصدی رو به رو شد.

    شاخص شانگهای چین افت 0.9 درصدی را متحمل شد در حالی که شاخص های آتی در بورس های اروپایی نیز روند منفی را آغاز کردند.

    برچسب ها