عصر خودرو

با سفر مدیر بزرگترین شرکت نفتی اندونزی به ایران؛

ایران و اندونزی تفاهمنامه نفتی امضا می کنند

عصر بازار- مدیر عامل شرکت پرتامینا اندونزی از سفر به تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با شرکت ملی نفت ایران، یک یادداشت تفاهم امضا خواهم کرد.

ایران و اندونزی تفاهمنامه نفتی امضا می کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «دوی سوئتجیپتو» مدیر عامل شرکت پرتامینا، اعلام کرد قصد دارد برای گفتگو درباره همکاری در بخش نفت و گاز، به ایران سفر کند.

    به گفته دوی، پرتامینا مدتها است که ظرفیت های همکاری با ایران را در بخش نفت و گاز بررسی می کند. عرضه گاز مایع (ال پی جی) و نفت خام و افزایش سرمایه گذاری در بخش بالادستی نفت و گاز ایران، از جمله زمینه های موجود برای همکاری است.
    دوی اعلام کرد این همکاری ها فرصت هایی تازه برای شرکت های اندونزی برای مشارکت در صنعت بالادستی نفت و گاز ایران فراهم می کند.
    وی با اظهار این مطلب که دولت ایران از طرح همکاری استقبال کرده است، اعلام کرد، یکی از هدف های این همکاری، تامین نفت و گاز مورد نیاز اندونزی است.
    به گفته وی، مصرف داخلی سوخت در اندونزی اکنون به یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز رسیده است، در حالی که پرتامینا تنها توان پالایش روزانه 300 هزار بشکه نفت را دارد.
    دوی همچنین به تازگی اعلام کرده بود احتمال دارد پرتامینا به زودی به چهار بلوک نفت و گاز در ایران دست یابد.
    وی گفت که این چهار بلوک هنوز قطعی نیست و نام آنها را اعلام نکرد، اما تصریح کرد 2 بلوک نفت و گاز در خشکی و 2 میدان نفت و گاز دریایی در ایران مدنظر است.
    'ویراتماجا پوجا' مدیرکل بخش نفت و گاز وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی نیز به تازگی گفته بود شرکت پرتامینا ماه آینده میلادی قراردادی برای خرید سهم یک بلوک نفت و گاز ایران امضا می کند.
    وی گفته بود: این شرکت در حال حاضر بدنبال انجام مرحله نهایی خرید و دریافت سهم یک بلوک نفت و گاز در ایران است و امیدواریم این تفاهم نامه اواسط ماه جولای ( اواسط تیر - مرداد) امضا شود.
    اندونزی پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد، از ایران نفت خام خریداری کند و در ماه های اخیر، مذاکره هایی را نیز در این باره انجام داده است.
    به گزارش رویترز، مسوولان نفتی اندونزی اعلام کرده اند این کشور برای یک توافق احتمالی کوتاه مدت برای واردات روزانه 120 هزار بشکه نفت از ایران، با مسوولان جمهوری اسلامی ایران مذاکره می کند.
    به نظر می رسد پرتامینا با هدف تامین خوراک پالایشگاه های خود از جمله پالایشگاهی در سیلاکاپ در جاوه مرکزی از ایران نفت خام وارد خواهد کرد.
    شرکت های نفتی اندونزی پس از لغو تحریم های ایران، در تلاش برای گسترش همکاری با بخش صنعت نفت ایران هستند.
    پیش از این، منابع خبری اعلام کرده بودند مقام های شرکت بزرگ نفت و گاز دولتی اندونزی (پرتامینا)، پس از تعطیلات عید فطر به ایران سفر و تفاهم نامه نفتی با ایران امضا می کنند.
    مقام های بلندپایه وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران و وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی اسفند ماه سال گذشته پس از برگزاری نخستین نشست کمیته مشترک دو کشور در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی و بررسی توسعه روابط فیمابین در این حوزه ها، به منظور توسعه همکاری های دوجانبه در دوران پساتحریم، یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.
    'سودیرمان سعید' وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی خرداد ماه گذشته با سفر به تهران با 'بیژن زنگنه' وزیر نفت کشورمان دیدار و مذاکره کرد و در این سفر 'ویاندا پوسپونگورو' معاون شرکت دولتی نفت اندونزی (پرتامینا) قرارداد فروش 80 هزار تن گاز مایع(ال پی جی) ایران به اندونزی را که سال آینده به صدها هزار تن می رسد با توجه به نیاز این کشور جنوب شرق آسیا به گاز مایع امضا کرد.
    اندونزی در حال حاضر حدود 817 هزار بشکه نفت در روز تولید می کند و نیازمند واردات همین میزان نفت است.
    براساس پیش بینی ها، تولید نفت اندونزی به کاهش خود طی پنجسال آینده ادامه خواهد داد . تولید نفت این کشور در سال 2010 میلادی حدود 942 هزار بشکه در روز بود. پیش بینی تولید برای سال جاری 835 هزار بشکه بوده که تا سال 2020 میلادی تنها به 550 هزار بشکه می رسد.

    برچسب ها